Beste allemaal,
Ik wilde jullie een vraag stellen over een spotting-scope.
Momenteel heb ik een compact camera met toch redelijk wat zoom. De Canon powershot sx540 hs met een 215 mm zoom lens. Ik kom nu steeds zoom tekort bij het fotograferen van eenden en plevieren.
Nu leek mij de beste optie om meer zoom te krijgen het toepassen van digiscoping met telescoop.
Ik heb er nog totaal geen verstand van en mijn budget is ook maar rond de 300 euro.
Nu zag ik de volgende spotting scoop:
Helios Spotting Scope Fieldmaster A-90 30-90x90 Waterproof + Statief
https://www.telescoop.nl/helios-spotting-scope-fieldmaster-a-90-30-90x90-waterproof-statief#descriptionMijn vraag is: wat denken jullie van deze spotting scope?? Is het wat? Of toch door het goedkope bedrag te slecht om zoiets aan te schaffen?
Ik weet totaal niet waar ik op moet letten met oculair en vergelijken met andere telescopen, maar zelf leek het mij wel een leuk ding voor vogel spotten.
Ook had ik ergens gelezen dat digiscoping eigenlijk niet kan met een compact camera met veel zoom. Denk dan ook dat mijn camera niet geschikt is. Zouden jullie dan adviseren om dan digiscoping met mobiele telefoon te gaan doen?
Ik wil namelijk dolgraag eenden en vooral een duiker (duiker is wel n wens) vastleggen op camera zodat
je ook bewijs hebt en foto's maken en kijken vind ik erg leuk om te doen.
Bij voorbaat dank voor advies,
Martijn de Boer