Hoofdmenu

Bij/wesp?

Gestart door wieteler, april 09, 2008, 20:10:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

wieteler

Hallo forum

Deze foto is van vandaag.

Ik zie er wel een wesp/bij kop in.

Iemand een idee?

Groeten Leon.

wieteler

Nog een foto

jack_windig

Lijkt meer op een Zwarte Vlieg (bibionidae) of zo. In ieder geval geen bij of wesp die hebben langere antennes.

wieteler

Nog een laatste poging.

Zal toch geen nieuwe soort ontdekt hebben? :lol:

Kent iemand dit beest?

Groeten Leon

markmeijrink

CiteerNog een laatste poging.

Zal toch geen nieuwe soort ontdekt hebben? :lol:

Kent iemand dit beest?

Groeten Leon
Voor het ontdekken van nieuwe soorten zou ik het iets dichter rond de evenaar zoeken en dan met name in geïsoleerde stukken regenwoud vol met rebellen en andere vreemde snuiters die mensen ontvoeren voor geld, om maar niet te spreken van amazonepiraten :lol:  :D

Mark

han.endt

Inderdaad een vrouwtje uit de familie Bibionidae. Vrouwtjes zijn erg lastig op naam te brengen en de beschikbare tabel gaat dan ook uit van mannetjes, die ook vaak in de buurt aanwezig zijn.

wieteler

Hallo Jack en Han

Inderdaad een vrouwtje van bibio of zo.

Had zelf wat beter moeten kijken.

Bedankt voor jullie hulp.


Goyatlah

Citeer
CiteerNog een laatste poging.

Zal toch geen nieuwe soort ontdekt hebben? :lol:

Kent iemand dit beest?

Groeten Leon
Voor het ontdekken van nieuwe soorten zou ik het iets dichter rond de evenaar zoeken en dan met name in geïsoleerde stukken regenwoud vol met rebellen en andere vreemde snuiters die mensen ontvoeren voor geld, om maar niet te spreken van amazonepiraten :lol:  :D

Mark
Ach, een paar jaar terug een nieuwe libel in Roemenie en een nieuwe salamander in San Francisco of Los Angeles, in een stadsvijver. Moet met dat kleine grut toch ook in Nederland mogelijk zijn...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's