Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag

Auteur Topic: Oproep: houd de kwaliteit van je waarnemingen hoog  (gelezen 10715 keer)

Maakun

• Member
Re: Oproep: houd de kwaliteit van je waarnemingen hoog
« Reactie #150 Gepost op: november 04, 2020, 08:52:53 am »

Ik heb sinds kort ook een klein scala aan "standaard teksten" die ik kopiŽer en plak in het commentaarveld. Dit zijn teksten die de verschillen uitleggen tussen sterk gelijkende soorten die vaak fout gedetermineerd worden. In die teksten wordt vaak doorverwezen naar een forum topic met meer uitgebreide toelichting. Ik heb die teksten als notepad bestanden opgeslagen in een mapje en dit mapje aan mijn werkbalk gekoppeld, zodat ik ze snel tevoorschijn kan toveren (zie bijlage). Scheelt enorm veel tijd en de waarnemers waarderen vaak het enorm dat ze zo'n uitgebreide reactie krijgen.

Ik ben in ieder geval iemand die dit inderdaad enorm waardeert, bij deze dus heel erg bedankt voor het nuttige commentaar bij dit soort waarnemingen!

Gr, Maarten

dirder

• Member
« Reactie #151 Gepost op: november 08, 2020, 00:07:08 am »

Op de Belgische site blijft het maar van kwaad naar erger gaan. De nieuwste trend is ingezaaide groenbedekkers op akkers invoeren. Ongeveer nog het enige dat we binnen krijgen. Bovendien zijn zo goed als alle waarnemingen van planten verkeerd gelokaliseerd (en niet een klein beetje). Gaat werkelijk compleet nergens meer over.

Gaat over een zo groot mogelijk aantal waarnemingen. Daar wordt vanuit waarneming.nl steeds op gehamerd: INVOEREN! ALLES! MAAKT NIET UIT WAT! ALS WE MAAR KUNNEN LATEN ZIEN DAT WE DE GROOTSTE ZIJN!

Er zit daarbij geen enkele beperking op wat er ingevoerd kan worden. Gewoon je smartphone op iets richten, foto maken en ObsIdentify komt wel met een of meer namen. Daarna gewoon een van de suggesties bevestigen en weer een waarneming ingevoerd! Roze olifant? Prima. KLIK, en weer een waarneming ingevoerd!

Aan de admins daarna de (on)dankbare taak om alle rotzooi te corrigeren...

Kwaliteit? Mwaah, komt later misschien wel een keer...

Daar lijkt het inderdaad wel op. Sommige mensen laten ook weten dat ze niet beseffen dat er ergens een waarneming wordt geregistreerd. Het is duidelijk dat obsidentify hier een erg grote rol in speelt. Al moet ik wel zeggen dat het zonneklaar is dat obsidentify ook enorm veel bruikbare plantenwaarnemingen oplevert.
Groeten, Dirk Derdeyn.

frkvh

• Member
« Reactie #152 Gepost op: november 08, 2020, 11:42:40 am »

tegenwoordig ook heel veel paddenstoelen die als plant worden gedetermineerd. hier heb ik de afgelopen twee maanden al zeker 50 waarnemingen van veranderd naar 'paddenstoel onbekend', wat dus niet alleen meer werk voor plantenadmins maar ook voor paddenstoeladmins met zich meebrengt.
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 19 queries.