Wat voor muis is dit?

Gestart door Oostg13, mei 10, 2019, 10:42:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Oostg13

Helaas last van muizen, maar wat voor muis is dit? En waarom lijkt de vacht zo nat?
Gister ook een levende gevangen zag er ook zo 'nat' uit.

Rob Koelman

Op de foto's staat een huisspitsmuis. Zie bijvoorbeeld de 'flaporen' en de staart met lange afstaande haren (schaduw [!] vierde foto).

Waarom ze er zo 'nat' uitzien durf ik niet te zeggen.

Graag de waarneming ook nog even invoeren!
Met vriendelijke groet, Rob

peterv

Citaat van: Oostg13 op mei 10, 2019, 10:42:03 AM
Helaas last van muizen, maar wat voor muis is dit?
De spitsmuis op de foto is een insecteneter. Wat voor soort "last" heb je daar dan van? Het lijkt me eerder dat je daar "lust" van hebt door het opruimen van insecten.
Peter Venema

Rob Koelman

Citaat van: Oostg13 op mei 10, 2019, 10:42:03 AMHelaas last van muizen, maar wat voor muis is dit?

Citaat van: peterv op mei 10, 2019, 15:50:22 PMDe spitsmuis op de foto is een insecteneter. Wat voor soort "last" heb je daar dan van? Het lijkt me eerder dat je daar "lust" van hebt door het opruimen van insecten.

Huisspitsmuizen kunnen enorme 'stinkerds' zijn...
Met vriendelijke groet, Rob

Oostg13

Citaat van: peterv op mei 10, 2019, 15:50:22 PM
Citaat van: Oostg13 op mei 10, 2019, 10:42:03 AM
Helaas last van muizen, maar wat voor muis is dit?
De spitsmuis op de foto is een insecteneter. Wat voor soort "last" heb je daar dan van? Het lijkt me eerder dat je daar "lust" van hebt door het opruimen van insecten.

Last van de uitwerpselen die ze overal in huis achter laten 😉

Douwe van der Ploeg

Even voor de zekerheid, aangezien de vraag ook in het buitenlandse subforum is geplaatst: waar staat dit huis?
Douwe van der Ploeg

Oostg13

In Overijssel, Steenwijk. Ik ben hier niet bekend, ik weet niet hoe ik de waarneming moet plaatsen..

peterv

Citaat van: Oostg13 op mei 11, 2019, 08:15:06 AM
Ik ben hier niet bekend, ik weet niet hoe ik de waarneming moet plaatsen..
misschien helpt deze je verder: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=139155.0
Peter Venema