Blauwe Rotslijster

Gestart door jand, april 08, 2008, 20:59:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

jand

Afgelopen weekend hoorde ik midden in Florence een weemoedig tjuurie tjuurie tjuurie zangetje. Het was op het terras van het Uffize, boven het Piazza del Signora. Zeg maar op zo'n beetje de mooiste plek van de wereld - als je van steden houdt tenminste...
Het gezang kwam van het grote kasteel dat daar staat. En ik dacht: een Rotslijster. In het hotel bandjes afgeluisterd - en toen kwam ik uit op een Blauwe. Maar ik vraag me af: kan dat eigenlijk wel in zo'n grote stad? M'n Vogelgids zegt dat-ie eventueel voorkomt op gebouwen in open vlakte, maar over steden geen woord. Overigens heb ik niet het typische rrrrr geluidje gehoord, maar dat kan heel goed weggevallen zijn in het geroezemoes van de mensenmassa....

HJDT

Midden in steden heb ik ze nog nooit gezien maar wel op zeer toeristische plekken als de ruines van Delphi in Griekenland. Deze liggen dan wel niet in een grote stad maar er komen per dag duizenden mensen voorbij als het een beetje mee zit. Volgens mij is het dus niet gek.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

redmar_woudstra

Rome - Forum Romanum schijnen ze ook te zitten. Toch ook vrij midden in de stad.
groet,
Redmar