is deze vos nog wel gezond

Gestart door drift, april 08, 2008, 07:24:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

drift

hoi

zie deze waarneming die niet van mij zelf maar ik dacht zou deze vos niet ziek zijn als hij zich van zo dichtbij zou laten fotograferen. is dit een gabiës geval ik weet het niet en is rabiës uit die plek bekent.

groetjes jyri

logico

Ik vind de oogopslag van de vos niet erg helder. Dus kan zijn dat de vos ziek is.

De vos kan ook wat tammer zijn dan normaal.

MAAR: Je kunt zien dat de vos jongen moet krijgen of dat de vos al zogende is op de foto waar de vos dwars voor de foto nemer langs loopt. Onder de buik zie je duidelijk de tepelvorming. Een stukje wat uitgezakt lijkt.
Dat kan ook verklaren waarom de vos zich makkelijk laat zien, overdag. Vaak zijn vossen dan veel minder waakzaam en drukker met voedsel zoeken voor de jongen.

Met vriendelijke groet,
Patrick

grunsven

In de duinen zijn vrij veel tamme vossen, dat is dus op zich niet vreemd.

Hij kijkt niet helemaal fris maar hoe dat komt is moeilijk te zeggen natuurlijk. Rabies zal het niet zijn, dat komt in NL vrijwel niet voor.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

natuurliefhebber

#3
CiteerIn de duinen zijn vrij veel tamme vossen, dat is dus op zich niet vreemd.
Zoals Roy al aangeeft zijn er veel (redelijk) tamme vossen, zeker in de duinen. Dus hoeft het niet zo heel uniek te zien om een vos van zo dichtbij te zien. Ik heb het 8 februari nog meegemaakt in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Daar kwam toen een vos tot 3 meter recht op mij afgelopen, terwijl deze zeer gezond oogte.
Zelfs bij oostvaardersplassen zijn al meldingen van vossen, die richting de wandelaars komen lopen en gewoon zeer gezond zijn.

Dat een vos op je af komt lopen, hoeft mijns inziens niet per definitie te betekenen dat een vos ziek hoeft te zijn.

Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat deze vos wel ziek is. Want ik ben het met de vorige reacties eens dat de oogopslag niet echt helder is..
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

logico

Vergeet niet dat het een drachtig of zogend vrouwtje is.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Pim

Deze vos ziet er volgens mij gezond uit, meestal kun je dat aan de vacht zien.
In de Amsterdamse Waterleidingduinen en Oostvaardersplassen kun je vossen vaak van zeer dichtbij observeren. Dit is natuurlijk gedrag als er niet op dieren gejaagd wordt. Na die Mond-en Klauwzeer crisis van enkele jaren geleden zag je dit natuurlijke gedrag ook bij schuwe herten en vossen op de Veluwe.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

wimtegels

Behalve de niet heldere blik ziet de vos er gezond uit.

Heeft misschien net een dutje gedaan of heeft nog een kater van de dag tevoren :gap: .
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels