Observado in de nieuwe omgeving van waarneming: wanneer

Gestart door Erik van Dijk, april 30, 2019, 10:21:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Dijk

Heeft iemand (of Hisko) een idee wat de planning is voor Observado in de nieuwe Waarneming.nl-omgeving?

Inmiddels is de nieuwe omgeving zo goed en dat ik liever niet terug ga naar de oude omgeving omdat ik allerlei zaken mis in de oude omgeving.
Bijvoorbeeld de betere foto's, obsidentify, visueel veel mooier, etc. 
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Erik van Dijk

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

SlechtValk

Nieuwe layout in kunnen schakelen is één... maar dat is nog geen antwoord op de vraag wat de planning is voor introductie van de nieuwe omgeving op de internationale site.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat de planning is voor de live-gang van de internationale site in nieuw jasje...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Citaat van: andre123 op mei 02, 2019, 22:10:56 PM
De nieuwe omgeving vind ik een verschrikking..dus ik hoop dat ie nooit komt. Hoe later hoe beter. Ik merk al dat ik niet meer op NL site  wrn.nl kom. Als ik via commentaar verwezen wordt naar de nw wrn.nl site breek ik het af en laat ik de wrn voor wat het is..iet voor veeeeeel later denk ik dan.

Obsidentify werkt toch helemaal niet ? Ik krijg telkens een out of range waarneming.

Ik ben het niet met je eens dat het een grote verschrikking is... sterker nog ik vind het een stuk mooier en intuïtiever dan de oude site...
Wel ben ik het met je eens dat het nog verre van optimaal werkt... en dat belangrijke functies gewoon nog niet overgenomen zijn.

In het kader van opbouwende kritiek is het misschien handig om aan te geven wat je er zo verschrikkelijk aan vindt en hoe dat verbeterd zou kunnen worden...
De nieuwe site is immers here to stay... dan kun je maar beter op tijd aangeven wat eraan verbetert kan worden zodat het ook jouw goedkeuring kan dragen...

Mijn ervaringen met Obsidentify zijn juist heel goed, maar misschien gebruik ik het voor andere soortgroepen dan jij...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

marcel234

CiteerObsidentify is er toch alleen voor NL'se soorten?
De NL-website is er in de afgelopen vijf maanden flink op vooruitgegaan na die enorme val die het begin december maakte. Maar zo is het toch perfect: de mensen die over willen kunnen dat allang en de anderen blijven profiteren van de 10 jaar ervaring met observado.org.

Erik van Dijk

Ik weet niet welke nieuwe omgeving jullie gebruiken, maar voor mij als grootverbruiker  ;) loopt het als een trein.  :duim:
Het grootste resterende nadeel is dat als je op een dag 250 waarnemingen gedaan hebt dat je erg nog moet bladeren
per 20 waarnemingen om te zoeken naar je waarneming om 8:15. Maar de meeste gebruikers hebben dit nadeel niet  :angel:.

Misschien ben ik met mijn 45 lentes jong nog flexibel genoeg om niet vast te roesten in een bestaand systeem. :rolleyes: Gebruik je energie niet voor al die niet aflatende negativiteit, maar juist om het nieuwe systeem met haar voordelen te leren.  Als het bij werkt kan het bij jullie ook werken.

Obsidentify is geweldig, maar je bent naïef als je denkt dankt altijd klopt. Je moet het zien als best guess. Zelf blijven nadenken is een must. Voor vormvaste soorten als insecten werkt het prima. Voor paddestoelen, korstmossen en planten is dat minder en zeker bij matige foto's van de verkeerde onderdelen van bijvoorbeeld een plant.

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

tarsiger

Is er ook al zo een testversie van world.observation.org? Ik vind het namelijk erg handig om op 1 site al mijn waarnemingen te kunnen zien/bewerken (dus niet enkel Be, Nl, of alles zonder die 2 landen)? Ook levenslijst e.d. bekijk ik vooral daar, omdat de andere sites geen volledig overzicht geven.

Bedankt alvast,
Simon Feys

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

tarsiger

En komt die er ooit, of is het de bedoeling om op termijn alles onder observation.org onder te brengen, en dus daar alles te kunnen bekijken (hele wereld)?

Simon Feys

hiskodevries

Citaat van: tarsiger op juni 19, 2019, 11:31:32 AM
En komt die er ooit, of is het de bedoeling om op termijn alles onder observation.org onder te brengen, en dus daar alles te kunnen bekijken (hele wereld)?

Simon Feys
Simon, we hebben geen idee. natuurlijk is een overzicht van al je waarnemingen een must
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gertjanvannoord

wat al wel kan: je kunt de nieuwe invoermethode van waarneming.nl ook gebruiken voor buitenlandse waarnemingen. Dan komen die waarnemingen gewoon op de goede plek terecht.

(en world.observation.org bestaat nog steeds natuurlijk)

Gertjan van Noord

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gertjanvannoord

voorlopig zijn de overzichten op de oude site beter/handiger dan op de nieuwe site, dus dat heeft geen haast. Invoeren met nieuwe site, overzichten met oude site is voorlopig nog de beste werkwijze wat mij betreft
Gertjan van Noord

Erik van Dijk

Citaat van: gertjanvannoord op juni 21, 2019, 07:16:53 AM
voorlopig zijn de overzichten op de oude site beter/handiger dan op de nieuwe site, dus dat heeft geen haast. Invoeren met nieuwe site, overzichten met oude site is voorlopig nog de beste werkwijze wat mij betreft

Maar de kwaliteit van je geüploade foto's is veel beter en ook kun je obsidentify gebruiken.  B) Ook als je de soorten wel kent scheelt dat veel typewerk. ;)

Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Hans Verdaat

ben ook benieuwd naar de regio- & landen sites. Op waarneming zijn de regiosites ook nog niet om.