Onbekend vreemd insect

Gestart door Cvl97, april 30, 2019, 00:24:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

Cvl97

Beste forumlezers,

Ik ben nog nieuw op deze site / forum, en had vandaag speciaal een account aangemaakt op de hoop dat iemand dit beestje herkent.

Ik werd vandaag wakker, en vond dit beestje dood tussen mijn dekens toen ik opstond, het had de grote van een speldenkopje.

Was al gaan zoeken of het een wants kon zijn, maar dat was het niet.


Ik hoop dat iemand dit kleine beestje herkent, en me er meer over kan vertellen.

cranefly

Ben ondertussen wel benieuwd of íemand hier iets in kan zien -een larfje van iets....?
Misschien kan een admins. deze post naar 'Insecten overig' of iets dergelijks verplaatsen, want hij staat al een paar dagen op de verkeerde plek.

Vriendelijken groeten,
Reindert van Eekelen

Arp

'tis wel wat groter dan een speldenkopje ;)

De foto is niet al te best, maar ik meen toch hoofdzakelijk de bouwvorm van een kakkerlakje te herkennen. Als het dat is, dan zou mijn eerste indruk zijn dat het een 'buiten'kakkerlak is die naar binnen verdwaald moet zijn (dus niet één van de doorgaans als plaagdier bestempelde soorten), maar dat durf ik van deze foto beslist niet hard te maken.

Als je het beestje bewaard hebt wil ik het met alle plezier even beter bekijken (opsturen) zodat je zeker weet wat het is ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)