Buitenlandse waarnemingen invoeren met nieuwe waarneming.nl

Gestart door fransbuiter, april 28, 2019, 19:51:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransbuiter

Ik ben onlangs naar Extremadura geweest en gebruikte de nieuwe waarneming.nl (wat een super-site is dat !!!) om moeilijke soorten op naam te brengen. Nu heb ik het, voor mij onbekende, resedawitje maar eens geprobeerd in te voeren inclusief een foto. Mede vanwege de GPS functie in mijn camera hoefde ik niks zelf in te vullen, en het opslaan ging ogenschijnlijk zonder problemen. De waarneming kwam niet tevoorschijn in mijn lijst van waarnemingen. Maar tot mijn blijdschap stond de volledige waarneming keurig en compleet in observation.org. Nu wil ik het prille bestaan van de super-site niet bederven, dus kan iemand me zeggen of ik vanaf nu buitenlandse waarnemingen mag invoeren op waarneming.nl? Dat zou wel heel mooi zijn  :duim:

Melchior van Tweel

Beste Frans,
Natuurlijk mag dat. Het is wel goed om te beseffen dat waarneming in Nederland komen op waarneming.nl, waarnemingen in Belgiƫ op waarnemingen.be en van de rest van de wereld op observation.org. Als je werkt met je GPS van je camera komen ze vanzelf op de juiste site. Inloggen gaat op alle sites met hetzelfde account.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl


Douwe van der Ploeg

En bedenk ook dat als je de fotoherkenningsfunctie op waarneming.nl gebruikt, deze software alleen vergelijkt met soorten die ie kent: de Nederlandse situatie dus. Die software houdt geen rekening met buitenlandse dubbelgangers.
Douwe van der Ploeg