Kemphanen?

Gestart door Geum rivale, april 27, 2019, 13:47:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

OJGoreng

Citaat van: Geum rivale op mei 07, 2019, 16:24:04 PM
Ik vond ze in het veld ook te groot voor (Goud)plevier, minstens formaat Tureluur. Alleen Kemphaan: ze zien er hetzelfde uit, zijn het dan allemaal vrouwtjes?

Een goudplevier is een stuk forser (>200 g vs. ~130 g) dan tureluur of kemphaan, al ontlopen de lengtematen en spanwijdte elkaar niet zoveel. Je hebt wel gelijk dat je deze tijd van het jaar bij mannen kemphaan allerlei kleuren zou verwachten. Ik heb nog steeds het idee dat we wat over het hoofd zien... misschien dat iemand anders daar nog een opvatting over heeft (al geloof ik niet dat er verder nog mensen in het daadwerkelijke topic geinteresseerd zijn).
Met vriendelijke groet, Zainal

Rob Koelman

Inderdaad, tijd om terug te gaan naar het oorspronkelijke topic...  B)

Hieronder de tweede foto (crop van de eerste?) bij de waarneming:

Met vriendelijke groet, Rob

Jacob Molenaar

Citaat van: Rob Koelman op mei 09, 2019, 21:30:22 PM
Inderdaad, tijd om terug te gaan naar het oorspronkelijke topic...  B)

Hieronder de tweede foto (crop van de eerste?) bij de waarneming:
...
Kemphaan dus
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Geum rivale

#33
Mee eens. Nu ik de foto nog eens beter bekijk lijken de linkse vogels een soort kam te hebben.
Allen bedankt voor het meedenken.

Zucht. Klikken op de snelkoppeling werkt niet meer om de waarneming aan te passen. Zeg Thijs, hoe moet je er tegenwoordig komen?
Kees van Reenen

thijsdegraaf

#34
CiteerZucht. Klikken op de snelkoppeling werkt niet meer om de waarneming aan te passen. Zeg Thijs, hoe moet je er tegenwoordig komen?
Had een hele cursus voor je gemaakt Kees. Maar dan bij je vliegentopic. Zijn meer mijn ding. Zoals ik dar al neergezet heb. Geef even aan waar je daarna nog mee zit.

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=450314.msg2319645#msg2319645

Je vraag staat in dit stukje:

Naar je Waarnemingen, foto's en andere eigen gegevens:

CiteerAl je waarnemingen kun je terugvinden door rechtsboven op je naam te klikken.
Dat is dus anders, dan bij de oude site.
Bij de nieuwe Waarneming, moet je rechtsboven op je naam klikken. Dan krijg je in het uitrolmenu: Profiel, Waarnemingen, Levenslijst, Tellingen, Instellingen, Wijzig wachtwoord, Afmelden.
Om bij je waarnemingen te komen moet je daar waarnemingen aanklikken. Als je daar bent, staan daarboven meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld 'Foto's' en 'Geluiden'.
Als je Waarnemingen hebt aangeklikt, klik je op de datum van de waarneming, die je wilt openen en je hebt hem al. Daarna weer Opties aanklikken om naar Bewerk te kunnen gaan.

Geum rivale

Had ik nog niet gezien, maar ga ik naar kijken. Bedankt.
Kees van Reenen