Mijn trouwe Olympus sp 550 UZ heeft het na lange tijd begeven.. Jammer, want het was een leuk cameraatje met een voor mij althans goed werkende macrofunctie. Nu heb ik wat geëxperimenteerd met de Panasonic Lumix DC-FZ82 van mijn vrouw, maar daar krijg ik geen lekkere macro's uit. Of ik moet het object op 1 cm benaderen (lukt zelden), of ik moet enorm afstand nemen, vervolgens als een malle inzoomen en dan verlies ik stabiliteit met als resultaat bewegingsonscherpte.
Wat ik zoek is een compact apparaat, maximaal het formaat van de Panasonic die ik hierboven beschrijf, met een goed functionerende macrofunctie. Wat ik meest fotografeer zijn dagvlinders en libellen, waarbij een foto van uitsluitend de kop vaak op het verlanglijstje staat. Kleine objecten dus. Een enorm zoombereik is niet zo belangrijk. Waar ik ook niet naar op zoek ben is een grote prijs. Ik zou het graag bij een Eurootje of 300 houden.
Kent iemand een camera die aan deze wensen voldoet? Ik wordt graag getipt. Dank alvast!!!