Oranje korstmossen nabij Spili West Kreta Griekenland

Gestart door A. Soeting, april 15, 2019, 20:04:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Ik heb diverse oranje korstmossen gevonden en ik denk dat het dezelfde zijn dus zet ik hier alle foto's neer. Ik zou graag de naam of als het toch niet dezelfde zijn de namen weten. Gevonden op de stenen van een ruine van een zeer oud paleis. Op sommige staan meerdere soorten korstmos.

Lida

H Timans

Ik denk Platte Citroenkorst, maak je er nog even een waarneming van?
Mvg Harold Timans

A. Soeting

De eerste is het zeker en de vierde ook maar aan de andere twijfel ik nog. Komt toch ook in Nederland voor De apothecien van de andere missen het lichtere randje dat om het oranje stukje zit.
Ik wil er wel een waarneming van maken maar gisteren lukte dat niet. Ik kon op van alles klikken maar er gebeurde niets. Ik probeer het nog eens. Welke is die witte met bruine apothecien?
Bedankt H. Timans.

Groet Lida

H Timans

Citaat van: A. Soeting op april 16, 2019, 11:25:10 AM
De eerste is het zeker en de vierde ook maar aan de andere twijfel ik nog. Komt toch ook in Nederland voor De apothecien van de andere missen het lichtere randje dat om het oranje stukje zit.
Ik wil er wel een waarneming van maken maar gisteren lukte dat niet. Ik kon op van alles klikken maar er gebeurde niets. Ik probeer het nog eens. Welke is die witte met bruine apothecien?
Bedankt H. Timans.

Groet Lida
Probeer eerst de locatie te benoemen m.b.v. het kaartje. Daarna de soort. Succes.

Ik moet erg denken aan witte citroenkorst, maar second opinion zou fijn zijn.
Mvg Harold Timans

alegro

Citaat van: H Timans op april 16, 2019, 11:30:11 AMIk moet erg denken aan witte citroenkorst, maar second opinion zou fijn zijn.

P teicholyta is waarschijnlijk wel correct (altijd met een slag om de arm als het om buitenlanders gaat...)
Apotheciën zijn wij in Nederland niet zo gewend van deze soort.
Grüezi mitenand,
Arjan