Hoofdmenu

soortenlijst verwijderen

Gestart door j.simons, april 10, 2019, 20:12:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

j.simons

Ik heb soortenlijsten voor vorige vakanties die vragen steeds om bijgewerkt kunnen worden.
Ik verwijder de lijsten niet omdat ik denk dat de soorten niet meer goed weergegeven worden bij de oude waarnemingen en tellen.
Zo heb ik zoogdieren wereld er op staan om dieren in zuidamerika in te kunnen voeren maar nu ik weer in Nederland naar vogels kijk en af en toe een zoogdier wil invoeren lijkt me de lijst voor Nederland voldoende.
Wat gebeurt er dus als ik bijvoorbeeld zoogdieren wereld zou verwijderen?

groeten Joost

Alex Kwak

Citaat van: j.simons op april 10, 2019, 20:12:47 PM
Wat gebeurt er dus als ik bijvoorbeeld zoogdieren wereld zou verwijderen?

Soorten die niet ook in een andere lijst staan hebben dan geen naam meer.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

j.simons

#2
Citaat van: Alex Kwak op april 11, 2019, 09:53:56 AM
Citaat van: j.simons op april 10, 2019, 20:12:47 PM
Wat gebeurt er dus als ik bijvoorbeeld zoogdieren wereld zou verwijderen?

Soorten die niet ook in een andere lijst staan hebben dan geen naam meer.

Daar was ik al bang voor. Dan laat ik alleen de wereld lijst staan.
Omdat nu de laatst gekozen soorten boven aan blijven staan bij de update kan ik die soorten die ik in NL zie wel snel boven aan krijgen.
helaas krijg ik dan bij elke wijziging wel een melding dat ik de wereld lijst moet updaten.....

groeten joost


SlechtValk

@Alex

Misschien zit hier wel een wensje in...
De mogelijkheid om updates per lijst specifiek aan of uit te kunnen zetten...

@Joost:
Als het naar boven komen van buitenlandse soorten bij het invoeren een probleem is... heb ik een tip voor je... gebruik de verzamelgroep!
Dit is in te stellen onderaan in de instellingen "Verzamelgroep indelen". En kies bij tekstuele invoer voor soortgroep "Verzamelgroep".
Daarmee kun je heel specifiek kiezen welke lijsten je actief wilt hebben.

Ik zelf voer vooral vogels, vlinders, libellen en zoogdieren in, deze heb ik in verzamelgroep, wil ik iets anders invoeren kies ik voor "alle soorten" (of een gerelateerde soortgroep), om daarna zo snel mogelijk weer naar de verzamelgroep terug te wijzigen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

j.simons

Het komt er op neer dat ik alle lijsten op mijn telefoon moet laten staan en dat bij elke wijziging in de soorten er een melding komt om de soortenlijsten te updaten. Die melding komt te pas maar vooral te onpas, namelijk in het veld.

Je kan natuurlijk alle landen lijsten er af halen as je de wereldlijst er op laat staan.
Voor zoogdieren is dat niet zo'n probleem want daar voer ik niet veel van in bovendien zijn de wijzigingen daarin beperkt.
Uiteindelijk staan alle ned soorten dan boven aan.

Het probleem is dus niet de lijsten maar de melding voor de updates.

Je voorstel is goed maar krijg je dan dat iedereen alle updates uitzet en er daar wer vragen over komen.
Ander voorstel: update mijn soorten lijsten eens per week, maand etc.
Maar het beste is de melding te geven als je er iets mee wilt doen. Dus als je wifi hebt.

bedankt voor de suggesties.

groeten Joost


SlechtValk

Citaat van: j.simons op april 19, 2019, 19:09:04 PM
Maar het beste is de melding te geven als je er iets mee wilt doen. Dus als je wifi hebt.

Ik begreep uit  een commentaar van Alex elders dat die melding alleen zou moeten verschijnen wanneer er idd wifi beschikbaar is... ik dacht dat het aan mij lag dat ik de melding ook zonder wifi dacht te ontvangen, maar blijkbaar zijn er meer mensen die daar mogelijk last van hebben...
Moet misschien nog even goed naar gekeken worden...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.