Schelp van een boom?

Gestart door ckasifa, april 06, 2008, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

ckasifa

Hallo,

Ik was een tijdje geleden aan het wandelen, toen ik opeens een schelp onder wat bosjes vond. Ik vond het gek, omdat ik in Weerselo liep (200 km van het dichtsbijzijnde strand) , en me ook niet in de buurt van water bevond. Na goed kijken vond ik meerdere van deze schelpen, zeker wel 10 a 15 stuks, allemaal verschillend van grootte. Ze lagen steeds vlak bij een boom. Ze lijken nog het meest op oesters, glimmend parelwit van binnen plus een klein deel van de buitenkant, en de rest is donkerbruin van kleur. De schelp zat nog gedeeltelijk dicht. Ik kon niet zien of er wat ingezeten had, en het rook ook nergens naar. De buitenkant heeft veel weg van schors van een boom. Ik heb hier ook foto's bijgevoegd. Wie kan mij vertellen wat ik heb gevonden? Heb ik me beet laten nemen door iemand die gewoon oesters aan de kant van de weg heeft staan eten  :rolleyes:  of heeft het iets met bomen te maken?

Alvast bedankt! Groetjes Carolien

Boomschelp1

Boomschelp2

Boomschelp3

Leon Olsthoorn

Is een zoetwatermossel geen goede optie?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Date Lutterop

Ja, zoetwatermossel. Durf zo niet te zeggen welke soort. Mogelijk hier door kraai of ander dier laten vallen?

Groet,

Date