p.s. kulans zijn geen ezels maar een andere, zelfstandige soort.
fallon deer: je zal wel fallow deer bedoelen. En dat is in het Nederlands gewoon een damhert.
Ik dacht dat Kulans ezels waren, maar ik heb het voor de zekerheid even opgezet: "een soort wilde ezel" zegt de Wikipedia.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kulan Als ze vroeger in Oekraïne voorkwamen horen ze bij de inheemse europese dieren.
Fallow Deer is inderdaad een damhert, die komt al in veel plekken in Nederland voor, maar vreemd genoeg niet in de Oostvaardersplassen. Ik denk dat het leuk is om de diversiteit te vergroten, ook in de Oostvaardersplassen en dat kan door ook hier Damherten los te laten. Mouflons moet ook kunnen. Daarnaast vind ik ook dat er plaats is voor enkele Elanden. Het is tenslotte een gebied op de grens van water en land en daar voelt een Eland zich heel goed thuis. Tevens kunnen er Moeflons losgelaten worden, dit alles om de diversiteit te vergroten. Men zegt dat diversiteit belangrijk is en men is helemaal lyrisch als er weer een nieuwe vogel rondvliegt, waarom dan geen nieuw zoogdier? Die hebben soms wat hulp nodig. De Bever lijkt er nu zelfstandig gekomen te zijn en ik denk dat de Otter er ook al wel zal zijn. De Das ben ik niet zeker van, vos zit er wel, er zullen verder vast verschillende martersoorten zitten, Eekhoorntjes denk ik niet. Mol en egel vast wel. Het wachten is nu op de wolf. Die heeft al een territorium in Gelderland en ik zie hem goed in staat om over enkele jaren ook de Oostvaardersplassen te bereiken. Er zijn vossen en reeën, dus er is ook plaats voor de wolf. En dat zal het geheel goed doen.

Nu Rutten wil dat we in eigen land op vakantie moeten zouden de Oostvaardersplassen wel Safari's kunnen organiseren. Er wordt vaak gezegd dat natuur goed is voor de recreatie, en hier zie ik zeker mogelijkheden, zeker nu straks na de corona crisis de economie weer gestimuleerd moet worden. Safari met koffie na

zoiets.