hybride Zilvermeeuw x Kleine mantelmeeuw

Gestart door WillemV, april 03, 2008, 09:10:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

WillemV

Have a nice day!

Willem Vergoossen

ArjenDrost †

Misschien meer iets voor het topic "foutieve determinaties"?

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Ies Meulmeester

#3
CiteerIs dit niet hetzelfde als waar het hier over gaat?
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=44741
Ja, en vermoed dat Willem dat topic ook al had gelezen ;)

Maar hoe Willem dan aan tweede kalenderjaar komt is me wel wat onduidelijk.....

WillemV

Was inderdaad te kort door de bocht en een loze kreet om de discussie aan te wakkeren en wat meer details van Jeroen los te krijgen. Zie zelf namelijk regelmatig zowel vleeskleurigpotige (>3de winter) als geelpotige (adulte) kleine mantels in het gebied, die op behoorlijke afstand (honderden meters zijn heel normaal in het Middenlimburgs plassengebied voor meeuwen) en vaak mede door de belichting een eerste indruk wekken van "echte" Geelpootmeeuwen of in ieder geval meeuwen met een op Geelpootmeeuw-lijkende-mantelkleur. Met een goede telescoop is dat vaak snel opgelost, maar met een een gewoon kijkertje betwijfel ik of je dat op die afstand kunt zien. Bovendien weet ik uit ervaring - ik kijk heel veel meeuwen hier af - dat echte Geelpoten rondom Roermond zeer schaars zijn en heb ik al meerdere waarnemers Kleine mantels hoegenaamd "overtuigend"  zien determineren als Geelpoten. Denk dus zelf dat zowel de genoemde Geelpoten als de hybride gewoon Kleine mantels zijn. Laat me graag met een goede beschrijving van het tegendeel overtuigen.
Have a nice day!

Willem Vergoossen

Jeroen Nagtegaal

Ik had ze op een afstand van nog geen 100 Meter. Ik heb gewoon gevraagd of ik het terein op mocht. Ook nog een beetje licht mee, en af en toe bewolking zodat ik ze in verschillende lichtinvallen heb kunnen zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

WillemV

Have a nice day!

Willem Vergoossen