Gele Stekelkorstzwam

Gestart door Danielle, januari 16, 2006, 21:15:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danielle

Dinant, zou je alsjeblieft naar deze waarneming kunnen kijken?

Waarneming.nl

dit is refererend naar het commentaar van Arno en Tymo op 13 januari 2006:

Waarneming.nl/forum

Ik hoor graag jou commentaar hierop.

Bedankt en groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Danielle

P.S. Als er anderen zijn die hierop willen reageren mag dat natuurlijk ook  ;)  
Groetjes,
Danielle

Dinant Wanningen

Hoi,

Het gaat hier zeker niet om Cerocorticium confluens maar om jonge verse Mycoacia uda deze zijn jong wasachtig lichtcitroen kleurig bij ouder worden geelachtig zie Keizer bldz.96 ,maar wil je zeker zijn een druppel KOH of Amoniak op M.uda kleurt purperrood.

C.confluens heeft nooit stekelige aanhangsels voor zo ver mij bekent.
Groet ,Dinant


Danielle

#3
Dinant,

Dank je wel voor je uitleg, ik ben een keertje terug gegaan maar kon de korstzwam niet meer vinden, de test met KOH of Ammoniak (stink spul, 'k ga al over m'n nek als ik het ruik) zal dan ook niet meer helpen.

De waarneming staat nu op Gele Stekelkorstzwam onzeker, zo laten staan of kan de waarneming toch op zeker?

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Dinant Wanningen

Hoi,

Waneer ben je zeker ik ken de  zwam in jeugdstadium ook niet alleen in ouderstadium  ,de wijsheid heb ik ook maar uit de literatuur ,kijk die amoniak test had de doorslag gegeven maar helaas het mocht niet zo zijn , doe maar jongstadium Mycoacia uda met een vraagteken.
Groet ,Dinant


Danielle

Mocht ik de zwam weer zien dan zal ik gelijk ammoniak halen en het uitproberen, wie weet kom ik hem hier weer ergens tegen.

Groetjes en nogmaals bedankt,
Danielle
Groetjes,
Danielle