Hoofdmenu

Sexe verdeling in export

Gestart door wschulte, maart 23, 2019, 15:11:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

wschulte

Ik zit even te kijken om de waarnemingen die ik nu met ObsApp ook in mijn eigen dbtje in te voeren en via de export faciliteit werkt dat als een trein. Alleen mis ik in de export de sexe-verdelingen (waar opgegeven). Klopt dat of doe ik iets fout ?
Op waarneming.nl krijg ik ze trouwens ook niet te zien.

hiskodevries

Bij geen van je ingevoerde waarnemingen heb je de sexe aangegeven.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wschulte

Dag Hisko,
Dat is wel raar, want ik heb het wel geprobeerd, maar heb inderdaad wel even in het veld gestoeid (onbekendheid nog met de app, koude vingers en een piepklein schermpje  :rolleye:).
Dus net nog even geprobeerd. Ingevoerd: kuifeend, 5 exx. ingevoerd en via het tekentje van de over elkaar gelegde mannetje en vrouwtje uitgesplitst in 3 mannetjes en 2 vrouwtjes. Via de tegel "Waarnemingen" zag ik de uitsplitsing, dus "Uploaden" en na enige tijd "Exporteren". Helaas .. geen uitsplitsing in sexen (had ik ook wel verwacht, want in de export files die xls, is er ook geen ruimte voor gemaakt). Alleen het totaal wordt geƫxporteerd.
Ook op waarneming.nl zie ik niet hoe ik die uitsplitsing terug zie.

Ik zal overigens de waarneming weer verwijderen, want dit was alleen te testing ende vermaak.
Groetjes, Willy.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wschulte

Helder Alex, dank. Zijn er nog plannen om de velden toe te voegen aan de export ?
En .. worden de gegevens it dat scherm ook op waarneming.nl niet gebruikt ?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wschulte

Heb ik duidelijk niet goed gekeken. Sorry.