Hoofdmenu

Foto en geluid

Gestart door pino10, maart 15, 2019, 07:17:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

pino10

Goedemorgen, het is maar een idee hoor. Maar ik merk aan mezelf dat ik onderscheid maak tussen mensen die foto's laten zien en vogelaars die alleen met geluiden bezig zijn, ik sla vaak de geluidsgrammetjes over, vaak zitten daar ook geluidspectrum plaatjes bij die mij niet zoveel zeggen. Ik ben zelf erg slecht horend en moet het meer van visueel beeld hebben. Natuurlijk begrijp ik ook dat geluid heel belangrijk is bij determinatie. Mijn vraag is eigenlijk zouden deze twee stromingen niet gesplitst kunnen worden, foto's bij foto's en geluiden bij geluiden.

Gr. Eric

jeroen vinke

De software kan niet zomaar een afbeelding als niet-afbeelding zien? Daarbij gebruikt de beeldherkenning deze spectrogrammen ook voor soortherkenning.

Er zit waarschijnlijk heel veel werk achter om dit te veranderen. Dan is het gewoon logischer dat als je ze niet gebruikt dat je ze gewoon overslaat en doorklikt. Sommige soorten zijn nou eenmaal het makkelijlkste d.m.v. spectogrammen te determineren.

Een bijkomend probleem is dat mensen die ze wel graag willen zien meer moeite moeten doen om ze tegen te komen. Zoveel zielen, zoveel wensen.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

pino10

Daar heb je ook weer gelijk in. Het was maar een idee.

Gr. Eric

OJGoreng

Hoi Eric,
Bedoel je gescheiden forumtopics, of wil je liever geen spectrogrammen zien als je foto-overzichten bekijkt? Voor dat laatste is wel een soort oplossing. Je kunt in het foto-overzichtsschermen van de oude site het type getoonde foto kiezen. Dat staat standaard op "alle", maar kun je ook op "foto" zetten. In principe worden dan de spectrogrammen niet meer getoond, al is dat wel afhankelijk van hoe waarnemers die spectrogrammen hebben ingevoerd. Als ze daar namelijk niet expliciet bij hebben aangevinkt dat het om een spectrogram gaat, worden ze toch gewoon als foto getoond.

Zie bijlage.
Met vriendelijke groet, Zainal

pino10

Beetje laat maar bedankt voor de reactie.

Gr. eric