Hoofdmenu

3 x Rhantus ?

Gestart door sliobaarde, maart 14, 2019, 10:55:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

sliobaarde

Verschillend in grootte en tekening; zijn het desondanks alle drie larven van een Rhantus-soort?

groet, Sjek

sliobaarde

Blijkt net zo goed 3 x Colymbetes spec.te kunnen zijn.

groet, Sjek

jan cuppen

Ik zou nu maar eens beginnen met de waarnemingen in te voeren op waarneming.nl. Bovendien eerder gegeven commentaar bij deze waarneming verwijderd door jou.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

sliobaarde

Dag Jan,

Zou hier sprake kunnen zijn van een misverstand? Ik heb nooit commentaar van jou verwijderd en heb juist jouw opmerking bij een andere waarneming gebruikt om het trio van deze warneming te preciseren.

groet, Sjek

jan cuppen

#4
Hoi Sjek,

Berust idd op een misverstand. Deze foto's van drie larven zijn niet ingevoerd en ik mis dus bijv een datum en een plek waar ze vandaan komen. In zijn algemeenheid is een ingevoerde waarneming met datum, plek, BIOTOOP, LENGTE etc gemakkelijker te beoordelen. In dit geval heb ik te maken met minstens twee verschillende genera (maar kunnen er ook drie zijn) en twee verschillende stadia. Geen van alle is met deze foto's tot op soort te determineren.



Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Ton van Haaren

Het zijn alle drie sowieso Colymbetinae. Linker is mogelijk Agabus, die andere twee mogelijk Rhantus grapii. Maar onzeker
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

jan cuppen

 Svp de waarnemingen apart invoeren, dan krijg je bij iedere larf apart commentaar.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

sliobaarde

Heb ik gedaan, Jan; ik ben benieuwd naar het resultaat.

groet, Sjek