Overigens kan het afschieten van wolven ook goedkoper geregeld worden als je de zweedse procedure volgt en in een bepaald gebied alle jagers de vrijheid geeft om wolven te schieten. In zweden waren dat 11000 jagers die in 2 weekenden de gevraagde 20 wolven hadden afgeschoten. Gratis.
Nou dit lijkt me nou juist heel ONwenselijk!!
Volgens mij vonden de jagers het wel wenselijk.
Boeren houden vaak van hun dieren
Ach kom nou toch. t Is een bedrijf, geen kinderboerderij. t Is handel, ze moeten ervan leven.
Overigens worden er ook wel dieren van kinderboerderijen door wolven gedood, juist dat soort dingen komen in het nieuws.
Ik heb op TV huilende boeren gezien wiens veestapel geruimd werd door een of andere ziekte. Boeren hebben een band met hun vee, dat moet je niet onderschatten. Overigens ging het dan wel om koeien die ze al jaren hadden.
belangrijk is ook om op te merken dat in bijvoorbeeld zwitserland en duitsland de boeren wel maatregelen moeten nemen om hun dieren te beschermen. Ze moeten ze bijvoorbeeld savonds naar binnen, of als ze buiten blijven moet er met schapenhonden de wacht gehouden worden.
Ook allemaal niet gratis.
Gelukkig hebben we in Nederland niet veel schapen en geiten buiten lopen. De koeien en paarden zijn wat te groot voor een enkele wolf.