Wat kunnen mensen zwijnen zijn!

Gestart door wimtegels, april 02, 2008, 22:33:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Onderstaande tekst spreekt voor zich. Wie zei ook weer dat de mens superieur was?


PVV: zwijnen naar snelweg lokken zwaar straffen 11 maart 2008, mondelinge vragen - De mensen die lokvoer hebben gestrooid op de Veluwe om wilde zwijnen naar de A28 te lokken, moeten zwaar bestraft worden, vindt PVV'er Graus. Naar aanleiding van een bericht in de Stentor vraagt hij wat de regering heeft gedaan om te voorkomen dat zwijnen op de snelweg belanden.

Minister Verburg (LNV) onderschrijft dat lokvoer strooien en hekken vernielen om zwijnen naar de snelweg te lokken onverantwoord is. Rijkswaterstaat heeft de hekken gerepareerd en het lokvoer weggehaald. Verburg vindt dat de schuldigen bestraft moeten worden. Zij benadrukt dat nog niet bekend is uit welke hoek de daders komen. Samen met de provincie Gelderland onderzoekt het ministerie welke maatregelen nodig zijn om herhaling te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

logico

Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Pim

Ja op deze manier willen jagers nu de publieke opinie bewerken.

Een grote schande.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

wimtegels

Er loopt nog een onderzoek.

Ik vind het dus nog te vroeg om te speculeren over de daders.

Wanneer ik meer nieuws heb zal ik dat hier melden.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

laatvlieger

Ik heb deze discussie (hoe interessant ook), even verplaatst.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

wimtegels

CiteerIk heb deze discussie (hoe interessant ook), even verplaatst.
Helemaal mee eens.

Na mkijn eerste bericht vroeg ik me al af of hij wel in het juiste forum stond.

Thanks :duim:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Jeroen Nagtegaal

Maar de kans is groot,
Het zijn in elk geval mensen die vinden dat er te weinig zwijnen mogen worden geschoten.
En dan zijn jagers wel het meest waarschijnlijk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wimtegels

CiteerMaar de kans is groot,
Het zijn in elk geval mensen die vinden dat er te weinig zwijnen mogen worden geschoten.
En dan zijn jagers wel het meest waarschijnlijk.
Is mogelijk, maar kan ook een vorm van baldadigheid zijn, net als het gooien van stenen vanaf een viaduct.

Of natuurliefhebbers die de zwijnen vanaf de weg willen kunnen zien.

Laten we zorgvuldig blijven, normaal komt de rechter aan de beurt na de recherche.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

logico

Citeer
CiteerMaar de kans is groot,
Het zijn in elk geval mensen die vinden dat er te weinig zwijnen mogen worden geschoten.
En dan zijn jagers wel het meest waarschijnlijk.
En Geertje vinden we een racist als ie het word moslim in de mond neemt.

Afgezien of ik voor of tegen de jacht / jagers ben. Mijn inziens kan je pas iemand veroordelen als je deze op heterdaad heb betrapt. Aannames van het zal wel... vind ik onze democratie totaal niet passen.

Jammer. Net zoals het gros van de moslims in nederland geen vlieg kwaad doen, zo zijn er ook jagers die welbewust met de natuur omgaan.

Nogmaals ik zeg hiermee niet dat ik voor of tegen de jacht in nederland ben, sterker ik denk dat het anders zou moeten in nederland, maar dat valt buiten deze discussie.

Of ben je, omdat je vogelaar bent, iemand die als een olifant door porceleinwinkel dendert omdat ene vogeltje niet te missen. Nee, toch?
Zo wil je toch ook niet betiteld worden.
Goed gezegd Norman..
En bedankt.. Er zijn inderdaad veel (jagers) wildbeheerders die zeer welbewust met de natuur omgaan. Ondrgetekende is er één van.

Als het wel jagers blijken te zijn. Dan zou ik het in en in triest vinden dat ze dit op zo'n manier gedaan hebben en die mensen mogen ze gelijk de akte afhalen voor onbepaalde tijd.
Met vriendelijke groet,
Patrick

huysse

CiteerEn bedankt.. Er zijn inderdaad veel (jagers) wildbeheerders die zeer welbewust met de natuur omgaan. Ondrgetekende is er één van.

Ik denk dat alle jagers denken dat ze goed met de natuur omgaan tenzij ze er niet over nadenken. :rolleyes:

groet,
Marijke

logico

#11
Citeer
CiteerEn bedankt.. Er zijn inderdaad veel (jagers) wildbeheerders die zeer welbewust met de natuur omgaan. Ondrgetekende is er één van.

Ik denk dat alle jagers denken dat ze goed met de natuur omgaan tenzij ze er niet over nadenken. :rolleyes:

groet,
Marijke
Ik ga er verder maar niet op in.
Met vriendelijke groet,
Patrick

huysse

Citeer
Citeer
CiteerEn bedankt.. Er zijn inderdaad veel (jagers) wildbeheerders die zeer welbewust met de natuur omgaan. Ondrgetekende is er één van.

Ik denk dat alle jagers denken dat ze goed met de natuur omgaan tenzij ze er niet over nadenken. :rolleyes:

groet,
Marijke
Ik ga er verder maar niet op in.
Toch niet omdat je het negatief opvat???

1 jagers die denken dat ze goed met de natuur omgaan hetgeen ook zo is.
2 jagers die denken dat ze goed met de natuur omgaan hetgeen niet zo is.
3 jagers die er niet over nadenken maar wel goed met de natuur omgaan.
4 jagers die er niet over nadenken maar niet goed met de natuur omgaan.

Of denk je dat er ook jagers zijn die denken dat ze niet goed met de natuur omgaan?

groet,
Marijke

logico

Misschien voel ik me inderdaad wat te snel aangevallen. Maar ja, zonder zielig te willen doen. Dit is wat de mensen bewerkstelligen. Tegenwoordig kun je maar beter niet zeggen dat je wildbeheerder bent want je wordt of uitgescholden, met de nek aangekeken of je bent een moordenaar. En waarom??

Ik noem maar een voorbeeld:

Als er iemand met een bril iemand verkracht. Is dan gelijk elke persoon met een bril een verkrachter en een slecht mens?

Zo schijnt het namelijk wel te werken als we over jagers praten. En dat is jammer.
Ik laat iedereen in zijn of haar waarde.

Na al die jaren krijg je dan zo'n reactie als die van mij. Dat ik er maar nie op in ga.
Ook niet goed van mij dus wat dat betreft, sorry.
Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

CiteerTegenwoordig kun je maar beter niet zeggen dat je wildbeheerder bent want je wordt of uitgescholden, met de nek aangekeken of je bent een moordenaar. En waarom??

Ik kijk jagers niet met de nek aan. Tenminste lang niet alle jagers.
Om nu maar meteen het woord jager en wildbeheerder synoniemen te maken vind ik echter te ver gaan.

Een gedeelte van de jacht mag je van mij best wildbeheer noemen. Een gedeelte is echter niet meer en niet minder dan oogsten uit de natuur met een geweer.

Zolang dat binnen de afgesproken spelregels gebeurt vind ik daar niks mis mee.
Dat we kritisch naar de spelregels moeten kijken en deze als gevolg van veranderde situaties of als gevolg van voortschrijdend inzicht van tijd tot tijd moeten aanpassen spreekt voor zich.

Wat mij betreft hoef je je er niet voor te schamen dat je een jager bent.
Kom daar gewoon voor uit en ga de discussie aan.

Ik heb wel een beetje de schurft aan jagers die beweren dat ze jagen omdat ze zo graag in de natuur zijn. Als je jager bent wil je een prooi bemachtigen met een geweer. Anders ging je wel met alleen een kijker of camera. Mensen die niet gewoon open over hun bezigheden en intenties in het veld willen of durven te praten zijn bij mij een beetje verdacht. Let wel, verdacht, niet veroordeeld!

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

logico

Als je niet open over je bezigheden in het veld kunt praten KAN dat verdacht zijn inderdaad.

Maar iemand is niet bij voorbaat verdacht als diegene niet over zijn bezigheden in het veld wil of durft te praten. Dat is onzin. Je kunt tenslotte gevormd worden door de maatschappij.

Maar goed. Van mij mag je alles weten.
Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

CiteerAls je niet open over je bezigheden in het veld kunt praten KAN dat verdacht zijn inderdaad.

Maar iemand is niet bij voorbaat verdacht als diegene niet over zijn bezigheden in het veld wil of durft te praten. Dat is onzin. Je kunt tenslotte gevormd worden door de maatschappij.

Maar goed. Van mij mag je alles weten.
Daarom zij ik verdacht, niet veroordeeld.

Dat is een groot verschil.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

logico

Citeer
CiteerAls je niet open over je bezigheden in het veld kunt praten KAN dat verdacht zijn inderdaad.

Maar iemand is niet bij voorbaat verdacht als diegene niet over zijn bezigheden in het veld wil of durft te praten. Dat is onzin. Je kunt tenslotte gevormd worden door de maatschappij.

Maar goed. Van mij mag je alles weten.
Daarom zij ik verdacht, niet veroordeeld.

Dat is een groot verschil.
Verdacht zijn van iets is meestal niet iets positiefs.. Dus ik vind verdacht niet echt een goeie benaming
Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

Zullen we maar stoppen met te stoeien over de betekenis van het woord verdacht?

Ik kan me voorstellen dat je in sommige gevallen moeite hebt om over de jacht te praten. Toch vind ik dat jagers dat gewoon moeten doen.

Ga de dialoog aan. En niemand heeft de totale wijsheid in pacht.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#19
CiteerTegenwoordig kun je maar beter niet zeggen dat je wildbeheerder bent want je wordt of uitgescholden, met de nek aangekeken of je bent een moordenaar. En waarom??
Patrick,
Omdat enkele "beroemde" plezierjagers, die de jacht een slechte naam hebben bezorgd, je voor zijn gegaan. Om er maar eens twee te noemen. Prins Bernhard, die vanaf een hoogzit achter paleis Soestdijk op (of vooral naast) roodwild schoot, dat binnen de omheining van het paleisterrein gevangen werd gehouden. Voorafgaand aan de openstelling voor het publiek van Soestdijk moest het bos grondig worden gesaneerd, omdat de bodem ernstig vervuild was met lood. En zijn kleinzoon Willem Alexander, die niet meer aan de voor royalty-vrienden en -relaties georganiseerde jachtpartijen in de Kroondomeinen mag deelnemen, omdat hij vaker dieren aan- dan afschoot. Overigens staat op "onze" rijksbegroting jaarlijks 640.000 euro om "representatieve" jacht op deze locatie mogelijk te maken.
En het zou uiteraard niet terecht zijn, als jij daar op zou worden aangekeken, zolang jij je tenminste (maatschappelijk) voor het door jou uitgevoerde wildbeheer verantwoordt. Trouwens, zou jij hebben deelgenomen aan de drukjacht op wilde zwijnen, wanneer de rechter die niet verboden had ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

logico

#20
Nee.. Daar zou ik niet aan mee doen. Ik hou daar niet zo van. Of het nou juist of niet juist is als er ee ndrukjacht plaats vindt. Ik doe er niet aan mee.

Als ik op jacht ga dan loop ik alleen of samen met iemand in het veld te scharrelen.
Voor de voet.
Met vriendelijke groet,
Patrick

wimtegels

De discussie over jagen en jagers sluipt in vele topics binnen. Heel begrijpelijk.
De discussie over jacht heeft nu eenmaal raakvlakken met veel aspecten van de natuur.

De topic was echter helemaal niet bedoeld om de jacht ter discussie te stellen.
En "Wat kunnen mensen zwijnen zijn"  had voor mij geen betrekking op jagers. Ook niet als straks eventueel blijkt dat het wel jagers waren die zich schuldig hebben gemaakt aan hetgeen in de eerste bijdrage van dit topic omschreven is.
Het heeft immers geen betrekking op de jacht of de jagers in zijn algemeen.

Het valt me op dat veel zogenaamde natuurliefhebbers een sterke behoefte hebben om jagers aan te vallen.
Ik  vraag me af hoe dat te rijmen is met de voortdurende roep, ook of zelfs vooral door natuurliefhebbers, om bijvoorberbeeld vossen, kraaien en ganzen te reguleren.

Zelf ben ik voor zo weinig mogelijk ingrijpen in de natuur. Maar ik zie voorlopig nog geen mogelijkheid, llaat staan maatschappeljk draagvlak voor het volledig afschaffen van de jacht.

Ik zou bijna voor willen stellen om een topic te starten over de jacht in zijn algemeen. Ik heb echter enige vrees wat betreft de mogelijkheid om die discussie objectief te houden. Ik zie in andere topics dat er uiteindelijk meer op de man of vrouw wordt gespeeld dan op de bal.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

logico

Ik ben het helemaal met je eens Wim
Met vriendelijke groet,
Patrick

g.j. keizer

#23
CiteerDe topic was echter helemaal niet bedoeld om de jacht ter discussie te stellen.
Ik zie in andere topics dat er uiteindelijk meer op de man of vrouw wordt gespeeld dan op de bal.
Wim,
Om te beginnen heb ik de jacht niet onder dit topic geïntroduceerd.
En ik val niet alle jagers en zeker Patrick niet aan, maar geef weer hoe twee door ons onderhouden koninklijke "plezier"jagers" het voor hem en anderen verpesten, zoals ik eerder onder "Jagers willen minder afschieten" (Duitse toestanden) ook al over het schandalige gedrag van Luxemburgse pachtjagers in mijn woonomgeving in de Eifel heb gerapporteerd.
Dat er elders meer op de man dan op de bal werd gespeeld, werd ingegeven door de ongenuanceerde uitspraken van een zich achter de naam Grutto (Tjeerd) verschuilende jager, die tegenstanders van de jacht als "extremisten", die tot splintergroepen behoren, diskwalificeerde.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

wimtegels

Gerrit,

Opmerking was ook niet bedoeld als kritiek op jou bijdrage.

Heb inmiddels toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een topic over jacht geopend. Hoop dat we daar een constructieve dischussie over de jacht kunnen voeren.

Anders zetten we die discussie maar op slot.  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#25
Citeer... zoals ik eerder onder "Jagers willen minder afschieten" (Duitse toestanden) ook al over het schandalige gedrag van Luxemburgse pachtjagers in mijn woonomgeving in de Eifel heb gerapporteerd.
Wim,
En dat moet ik nu aanvullen met 76 door pachtjagers vergiftigde roofvogels, die recent vlak over de grens in het gebied tussen Keulen en Aken zijn aangetroffen. Zie Natuur verstoord : http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=45046
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen