Ik weet niet of ik val onder de categorie 'leechers' of 'powerusers' volgens de criticasters boven mij, maar ik ben al vanaf het begin erg tevreden met de nieuwe site!
Wel 1 waarschuwing: Een manco van de oude site vond ik de wirwar aan filtermogelijkheden boven de waarnemingen die totaal niet uitgelijnd waren. Op dat gebied was de nieuwe site veel strakker. Maar inmiddels is daar ook wildgroei aan het ontstaan (zie hier:
https://waarneming.nl/locations/8238/observations/?advanced=on) en wordt het weer een zooitje, vooral als je de geavanceerde functies aanzet. Tip: De button als kaart kun je beter weergeven bij de lijst met waarnemingen, en wel zodanig dat je (liefst in elke waarnemingslijst) kan wisselen tussen lijstweergave en kaartweergave (en misschien in de toekomst nog foto-weergave?)
De rest van de filters zou gegroepeerd moeten worden, bijvoorbeeld een fieldset met 'soortinfo' (soortnaam, soortgroep, zeldzaamheid), een fieldset met extra-info (geslacht, activiteit, levensstadium) en een fieldset met waarneminginfo (vandatum, totdatum, methode, waarnemer, goedgekeurd, nulwaarnemingen). En dan de 'filter button' en reset button weer gewoon onderaan het formulier, waar je ze verwacht.