praatsessie nieuwe versie

Gestart door hiskodevries, maart 04, 2019, 08:24:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

RutgerB

Ik heb het steeds over een scherm voor waarnemers gehad. Zij moeten juist ook duidelijk hebben wat nog open staat en ook wat er nieuw is bijgekomen. Lijkt mij nuttig, zeker als er mensen zijn die aangeven geen mails te willen ontvangen. Dat scherm was er ook al op de oude site, maar naar mijn smaak niet onverdeeld handig in sortering en aanduidingen of prominent in beeld.  Ik zou dat graag wel willen.

Ik leg uit waarom en geef tips.

@ Frank:

Dat kan allemaal weggezet worden als futilieit, maar waarom doe je dan zoveel moeite in je reacties? Dat je indirect de opmerkingen die ik geef als admin als 'op de huid zitten' betitelt, vind ik nogal onaardig. Kan allemaal leuk bedoelde stoere praat zijn, maar ik zit daar niet op te wachten.

RutgerB

#331
Je kunt nu als voorkeur opgeven dat je geen mails wilt ontvangen nav commentaren bij je waarnemingen... Iets urgenter in beeld van de site zelf lijkt me dan aangewezen.

Bovendien was het overzicht met commentaren bij je waarnemingen er al, maar je moest daar echt naar op zoek.

https://waarneming.nl/user_commentaar.php?

Het gaat niet om bepaalde hanggevallen bij mij. Het gaat bij mij om een een ca. 1500-2000 waarnemingen per jaar en met die veranderde voorkeur vermoed ik dat het gaat stijgen. Ik wil daar graag een oplossing voor en mijn eerste gedachte is in deze praatsessie tot een milder voorstel omgevormd. Ook stel ik verbeteringen voor in het bestaande overzicht.

Kritiek mag, maar liefst wel met wat feiten onderbouwd en niet met overbodige krachttermen.


Andre321

Citaat van: Rutger Barendse op mei 09, 2019, 19:47:15 PM
Ik heb het steeds over een scherm voor waarnemers gehad. Zij moeten juist ook duidelijk hebben wat nog open staat en ook wat er nieuw is bijgekomen. Lijkt mij nuttig, zeker als er mensen zijn die aangeven geen mails te willen ontvangen. Dat scherm was er ook al op de oude site, maar naar mijn smaak niet onverdeeld handig in sortering en aanduidingen of prominent in beeld.  Ik zou dat graag wel
@ Frank:

Volgens mij gebruikt Frank wrn.nl amper en zeker op een andere manier dan ik. Als je het over dit scherm hebt https://old.waarneming.nl/user_commentaar.php dan zou ik dat ook graag anders zien omdat ik 'assesment' niet snap en blijkbaar meldingen allerlei statussen kunnen krijgen waarna ik rond de zesmaal2 is 12 keer moet klikken voordat ik ZEKER weet dat ie er niet in staat PER waarneming.
Ondoendelijk.
Bij 2500 waarnemingen is dat dus 25.000 keer klikken.
Dat betekend dus exit scherm terwijl het scherm zeker potentie heeft.
Maar duidelijk is het scherm op deze manier niet.

RutgerB

Ja, dat scherm dus. Jij weet waarschijnlijk wel te formuleren hoe dat beter kan, dus ik ben wel benieuwd naar jouw visie / voorstellen

Ik gaf hier een voorzet:
CiteerDit is de link naar het commentaaroverzicht van Hisko als waarnemer: https://waarneming.nl/user_commentaar.php?user=23&mma_beoord=O&a=1

In dat overzicht, en ook dat van mij, valt mij voornamelijk op dat admins in de oudere openstaande waarnemingen vergeten zijn een vinkje te plaatsen of allicht niet wisten of welke keuring ze konden / moeten geven.  Ik heb daar geen echte bezwaren mee, maar het toont wel aan dat het wegwerken van 'openstaande keuringen' niet alleen aan de waarnemer ligt. Hisko lijkt in dit geval steeds keurig de aanwijzingen van de admins te hebben gevolgd, maar er volgt geen keuring.  Deze waarnemingen zou je niet iedere keer willen zien als je de site opent. Het moet écht om nieuwe meldingen gaan en niet om waarnemingen waar je als waarnemer al aan wijzigde.

Het commentaaroverzicht staat nu default op de keuring 'onbekend'.  Veel admins gebruiken ook de keuring 'in behandeling'.  Het te openen commentaarscherm  zou dus standaard die twee 'keuringen' moeten tonen bij openstaande waarnemingen.  Indien men iets wijzigt of een commentaar plaatst dan zou de waarneming aan de kant van de waarnemer moeten zijn 'afgehandeld'.

thijsdegraaf

#334
Hee mijn schermpje!!  Heb ik nog nooit op gekeken. Niet erg, want ik ben een trouwe mailbeantwoorder. Maar als dit bij mij niet werkt, werkt het bij anderen, die ook nog wat makkelijker zijn met hun mail (misschien omdat zij veel meer post over allerlei zaken ontvangen dan ik) al helemaal niet.
Wel leuk om die commentaren nog eens te lezen.
Is wat anders dan zo'n bel. Zou naast elkaar kunnen blijven bestaan.
Zo'n bel is veel overzichtelijker, directer zonder dat het storend is. En de meesten van ons zijn daaraan al gewend.

Dit is grappig https://old.waarneming.nl/waarneming/view/161632473 Luc heeft hem op zeker gezet. Ik weet toch zeker, dat ik er niets mee gedaan heb en hij staat weer op niet onderzocht.  :rolleye:
Voor de andere gevallen is wel een verklaring te vinden. Dit is dus de enige verrassing na al die jaren commentaar.

frankaroos

#335
Citaat van: andre123 op mei 10, 2019, 09:51:16 AM
Citaat van: Rutger Barendse op mei 09, 2019, 19:47:15 PM
Ik heb het steeds over een scherm voor waarnemers gehad. Zij moeten juist ook duidelijk hebben wat nog open staat en ook wat er nieuw is bijgekomen. Lijkt mij nuttig, zeker als er mensen zijn die aangeven geen mails te willen ontvangen. Dat scherm was er ook al op de oude site, maar naar mijn smaak niet onverdeeld handig in sortering en aanduidingen of prominent in beeld.  Ik zou dat graag wel
@ Frank:

Volgens mij gebruikt Frank wrn.nl amper en zeker op een andere manier dan ik. Als je het over dit scherm hebt https://old.waarneming.nl/user_commentaar.php dan zou ik dat ook graag anders zien omdat ik 'assesment' niet snap en blijkbaar meldingen allerlei statussen kunnen krijgen waarna ik rond de zesmaal2 is 12 keer moet klikken voordat ik ZEKER weet dat ie er niet in staat PER waarneming.
Ondoendelijk.
Bij 2500 waarnemingen is dat dus 25.000 keer klikken.
Dat betekend dus exit scherm terwijl het scherm zeker potentie heeft.
Maar duidelijk is het scherm op deze manier niet.
Ik ken dat scherm al jaren, maar doe er niets mee. Sommige waarnemers plachten soms commentaar te leveren richting waarneming. Die zag je dan ook, maar daar kon je dan weer geen repliek op geven etc.
Zoals het nu gaat met een (automatische) e-mail is prima; ik reageer meestal binnen een dag indien nodig, maar meestal veel eerder. Dat admins eenzijdig veranderen, vind ik meer dan prima, mits een automatische notificatie! Scheelt een hoop onnodige communicatie.
Bij vogels worden waarnemingen, die maanden onbeantwoord blijven ondanks verzoek om reactie van admins, op gezette tijden "afgekeurd"; opgeruimd dus. Werkt prima.

SlechtValk

#336
Citaat van: FrankR op mei 10, 2019, 10:42:35 AM
... Zoals het nu gaat met een automatische e-mail is prima; ik reageer meestal binnen een dag, maar meestal veel eerder. Bij vogels bijv. worden waarnemingen, die maanden onbeantwoord blijven ondanks verzoek om reactie van admins, op gezette tijden "afgekeurd"; opgeruimd dus. Werkt prima.

Bij jou werkt het misschien prima, maar bij lang niet iedereen werkt het zo fijn... afkeuren is natuurlijk iets wat je liefst niet zou doen... en zeker niet omdat een waarnemer je bericht niet gezien heeft oid...
Nu de instelling om geen mails te krijgen er is (wat als ik mij niet vergis een verplichting was vanuit de nieuwe privacy wetgeving) moet er een andere manier komen om dergelijke berichten onder de aandacht te brengen bij de waarnemer...

Ik denk dat een beter uitgewerkte versie van het user_commentaar scherm daar de oplossing voor kan zijn (zeker als die nog prominent, maar niet storend, laat zien dat er onverwerkte berichten zijn, bijv. dmv zo'n notificatie "bel"). Zo kan het ook nog handig zijn voor die mensen die wel mails ontvangen... een overzicht van alles wat nog actie vereist, lijkt me voor veel meer mensen nuttig!

mocht het @doeslief op mijn bericht slaan, mijn excuses... ik kan soms fel overkomen, maar bedoel het niet kwaad oid... en volgens mij geldt dat voor (bijna) alle gebruikers die veelvuldig in dit topic spreken... we proberen allemaal zo veel mogelijk mee te denken om een zo goed mogelijke site te krijgen!
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

thijsdegraaf

#337
Bij jou en mij en heel veel anderen werkt het goed Frank. Maar bij een grote groep blijkbaar niet. Dan is zo'n bel handig en niet storend voor de trouwe beantwoorders.
Nogmaals bij Flickr vind ik het prettig. Ik zet daar niet veel foto's, maar vind het vooral leuk om namen van insecten door te geven, die ik ken. Beetje adminnetje spelen :-) Soms zie ik bij mijn belletje al, dat er een bericht terug is bij de foto, terwijl ik nog op de site zit. Faves op een foto interesseren me minder, maar dat wordt gebundeld als het er heel veel zijn, waardoor het niet stoort. Als je er allemaal rommel aan verbindt als bij Facebook werkt het niet.
Ik ken mensen, die beroepsmatig heel veel mail ontvangen. Dan is dit prettig lijkt  me. Of je moet een aparte mail voor Waarneming openen. Ik als pensionado heb een overzichtelijke mail. Dus ik kan makkelijk praten, dat ze alles moeten nalopen.

Had stukje van Stefan niet gezien (was 4 seconden later).
Citeermocht het @doeslief op mijn bericht slaan, mijn excuses... ik kan soms fel overkomen
Ik stoor me er vooral aan als er gemopperd (om het vriendelijk uit te drukken) wordt, zonder dat iemand oplossingen aandraagt. Wensen formuleert op de juiste plek. Eigenlijk alleen mopperen omdat dat oplucht en zich niet verdiept in de redenen van een ander.

RutgerB

Citaat van: thijsdegraaf op mei 10, 2019, 10:07:43 AM
Hee mijn schermpje!!  Heb ik nog nooit op gekeken. Niet erg, want ik ben een trouwe mailbeantwoorder. Maar als dit bij mij niet werkt, werkt het bij anderen, die ook nog wat makkelijker zijn met hun mail (misschien omdat zij veel meer post over allerlei zaken ontvangen dan ik) al helemaal niet.
Wel leuk om die commentaren nog eens te lezen.
Is wat anders dan zo'n bel. Zou naast elkaar kunnen blijven bestaan.
Zo'n bel is veel overzichtelijker, directer zonder dat het storend is. En de meesten van ons zijn daaraan al gewend.

Dit is grappig https://old.waarneming.nl/waarneming/view/161632473 Luc heeft hem op zeker gezet. Ik weet toch zeker, dat ik er niets mee gedaan heb en hij staat weer op niet onderzocht.  :rolleye:
Voor de andere gevallen is wel een verklaring te vinden. Dit is dus de enige verrassing na al die jaren commentaar.
De bel verwijst natuurlijk naar een overzicht. Dat is het bedoelde scherm. In dat scherm kan volgens mij iets ten goede veranderen.

In het commentaaroverzicht voor admins hebben we het i-tje; dat geeft aan dat er aan de waarneming is gewijzigd. In het commentaaroverzicht van de waarnemer kan dan andersom:  uitroeptekentje als er nog niet aan is gewijzigd of als je er zelf nog geen reactie (commentaar) op gaf. En default alle keuringen onbekend en onbehandeld in beeld.

Of een slimmer / liever voorstel, dat is mij ook best.  ;)

thijsdegraaf

#339
CiteerDe bel verwijst natuurlijk naar een overzicht. Dat is het bedoelde scherm. In dat scherm kan volgens mij iets ten goede veranderen.

Ik heb een klein stukje van de bel van mij op Flickr afgedrukt. Bij mij is verder geen cijfer te zien, omdat ik post bekeken of beantwoord heb. Bij Waarneming zouden die faves er niet zijn en zou je alleen verwijzingen naar opmerkingen en naar interne mail kunnen zien en kunnen aanklikken. Zo'n overzicht in schema is mooi, maar handiger als extra informatie. Daar ga ik niet elke dag naar kijken.

Flickr:
Citeerfsong_travel and 49 others faved your photo. 3d ago -- Andrey Gubanov and 49 others faved your photo. 5d ago --  Isabel Clark mentioned you in a photo. 5d ago Isabel Clark mentioned you in a photo. 5d ago -- Brenda Dobbs mentioned you in a photo. 6d ago -- Forgotten Corner Photo and 10 others faved your photo. 9d ago --  Mirella Zeeders mentioned you in a photo. 11d ago -- Mirella Zeeders mentioned you in a photo. 12d ago -- Peter Wieringa and 5 others faved your photo. 11d ago -- victor98_2001 and 6 others commented on your photo. 11d ago--Brenda Dobbs mentioned you in a photo. 12d ago

Voordeel: Makkelijk om even terug te kijken. Je kunt direct reageren als er iets is. Geheugensteuntje voor de wat verstrooiden onder ons. Makkelijk voor degene, die veel andere mails ontvangen en moeten beantwoorden.
Niet te ingewikkeld maken door allerlei schema's onder de neus van mensen te drukken. Houdt dat als extra voor de intensieve gebruikers, Eigenlijk precies het zelfde als de berichten, die je van Waarneming op je mail krijg.

RutgerB

Citaat van: FrankR op mei 10, 2019, 12:34:05 PM
Citaat van: thijsdegraaf op mei 10, 2019, 11:01:24 AM
Bij jou en mij en heel veel anderen werkt het goed Frank. Maar bij een grote groep blijkbaar niet. Dan is zo'n bel handig en niet storend voor de trouwe beantwoorders.
Nogmaals bij Flickr vind ik het prettig. Ik zet daar niet veel foto's, maar vind het vooral leuk om namen van insecten door te geven, die ik ken. Beetje adminnetje spelen :-) Soms zie ik bij mijn belletje al, dat er een bericht terug is bij de foto, terwijl ik nog op de site zit. Faves op een foto interesseren me minder, maar dat wordt gebundeld als het er heel veel zijn, waardoor het niet stoort. Als je er allemaal rommel aan verbindt als bij Facebook werkt het niet.
Ik ken mensen, die beroepsmatig heel veel mail ontvangen. Dan is dit prettig lijkt  me. Of je moet een aparte mail voor Waarneming openen. Ik als pensionado heb een overzichtelijke mail. Dus ik kan makkelijk praten, dat ze alles moeten nalopen.

Had stukje van Stefan niet gezien (was 4 seconden later).
Citeermocht het @doeslief op mijn bericht slaan, mijn excuses... ik kan soms fel overkomen
Ik stoor me er vooral aan als er gemopperd (om het vriendelijk uit te drukken) wordt, zonder dat iemand oplossingen aandraagt. Wensen formuleert op de juiste plek. Eigenlijk alleen mopperen omdat dat oplucht en zich niet verdiept in de redenen van een ander.
Mijn discipline loopt via mijn e-mail accounts. Daar doe ik alles mee. Lees ik een tiental malen per dag, en mijn smartphone geeft mij een alert, het "belletje". Lijkt me voldoende; er zijn al belletjes genoeg: Yahoo, Sony, Flickr, ING, elk account eigenlijk; een proliferatie van "belletjes".

Gemopper lucht op, meer niet eigenlijk. Als ik een wens heb probeer ik die sec te brengen en te onderbouwen. En dan zie ik wel. Verder blijkt dat als je opmerkingen over niet functioneren van een functionaliteit gaat analyseren, dat er alternatieve benaderingen zijn, die het "probleem" oplossen. Dat heb ik zelf ook, maar dat zag ik dan even niet. Gelukkig wijzen Hisko en anderen dan weer even de weg. Waar ik me nu aan stoor is, dat men soms een idee wil doordrammen zonder naar het tegengeluid te luisteren. Wat dat betreft is deze draad volgens mij soms (!) een "bubble". Een tegengeluid is dan echt nodig vind ik.

Wil men een belletje: zet maar op de wensenlijst, dan zien we wel of Hisko c.s. dat zien zitten, tijd en geld daaraan willen besteden. Ik vind het overbodig en wil het uit kunnen zetten.

Fijn dat het oplucht, maar je dramt nu toch wel erg door. Jij doet alles per mail, heel goed van je. Maar dat wisten we al. Er zijn mensen die geen mail (willen) ontvangen en er zijn er die het vergeten of negeren. Hoe los je dat op? En hoe wil jij het bestaande commentaaroverzicht verbeteren?  Of ben je gewoon alleen tegen?

hiskodevries

Frank, en anderen.
Ik denk dat wel degelijk behoefte is aan een 'contact' overzicht. Daarbij stel ik mij zo voor dat je een overzicht krijgt met berichten van andere gebruikers en opmerkingen van  validatoren.
Kan voor jezelf ook fijn zijn om een terug te kijken .
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf

Op het forum klik ik ook vaak even op "Toon nieuwe reacties op jouw berichten" Is enigszins vergelijkbaar. Alleen verdwijnt daar het bericht na aanklikken. Hier houd je het overzicht.

SlechtValk

Citaat van: FrankR op mei 11, 2019, 09:51:30 AM
Dat zoiets nuttig zou kunnen zijn voor sommigen is geen twistpunt geweest. Zo'n ding is er nu immers ook al jaren. De discussie ging over de manier waarop zo'n overzicht "hinderlijk" telkenmale bij inloggen door een gebruiker zou worden gepresenteerd. Die "dwang" is teruggebracht tot het idee om een "belletje" in te voeren. En ik zeg dan, dat ik voor zo'n "belletje"een opt out wil.

Om eerlijk te zijn was ik in de veronderstelling dat we dat station reeds waren gepasseerd... de eerste suggestie bevatte dwang, maar hoe het in het wensen-topic geformuleerd was (ik kan het zo snel even niet meer terug vinden) heeft die dwang reeds verloren...
Volgens mij (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) was de consensus inmiddels dat dwang, om diverse redenen onwenselijk is... maar een duidelijke (maar niet hinderlijke) indicatie dat er (nieuwe/onafgehandelde) berichten zijn (zoals bijv. de "bel" bij diverse sociale media en devices) daar zeer geschikt voor is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Dwang kan nooit een drijfveer worden.
In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.
Ergens een seintje dat nieuwe berichten klaar staan lijkt mij geen ramp. Uiteraard zonder dat je naar die functie moet om verder van waarneming.nl te genieten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: Marleen op mei 11, 2019, 16:20:43 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 11, 2019, 16:15:44 PM
In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.

Weten die mensen dat?
Kunnen zij bijv ergens (ook in ditzelfde systeempje) melding krijgen dat hun mailadres ongeldig is, of ze aub ander mailadres kunnen opgeven?
tot een jaar geleden registreerden we dat, maar dat is veel teveel werk. Nu gaan alle 'email undeliverd' naar de prullenbak.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Citaat van: Corryabbink op mei 17, 2019, 00:19:30 AM
Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op mei 17, 2019, 07:24:12 AM
Citaat van: Corryabbink op mei 17, 2019, 00:19:30 AM
Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade
Is nog altijd het geval. Ik moet constant inloggen als ik op de oude site wil.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henk Soepenberg

Niet op oudeversie, wel op de nieuwe. Twee klikjes, heb er geen last van.
Vriendelijke groeten,
Henk

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 08:20:36 AM
Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?
Hier geen last van (zowel niet via knop "oude site" als via url "oudeversie.etc"... recente google chrome, windows 10...
Probleem kan misschien zijn dat mensen de beveiliging net te strak hebben staan en daardoor cookies weg gooien (of een extensie hebben die dat voor ze doet) na elke sessie...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Andre321

Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 08:20:36 AM
Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?
ergens in januari of december maar volgens mij was dat de nieuwe site.
Afgelopen maand in elk geval niet op de oude site. En daarvoor waarschijnlijk ook niet op de oude site..ten minste niet wrn.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 08:20:36 AM
Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?

Misschien zien mensen over het hoofd dat je "laat me ingelogd blijven" kunt aanvinken bij het inloggen? Ik heb het verschijnsel in ieder geval al heel lang niet meer gehad. (Maar ik bezoek de oude site ook nauwelijks meer, alleen nog voor statistieken).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 15:27:01 PM
Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Het vreemde is dat ik op de computer op de oude site ook niet kan uitloggen. Ik krijg wel het bericht dat ik uitgelogd ben, maar dat is schijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

Citaat van: Corryabbink op mei 18, 2019, 17:35:38 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 15:27:01 PM
Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
dan denk ik echt dat het met je eigen instellingen te maken heeft.
Cookies die gelijk verwijderd worden bijvoorbeeld .
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op mei 19, 2019, 16:51:56 PM
Citaat van: Corryabbink op mei 18, 2019, 17:35:38 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 18, 2019, 15:27:01 PM
Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
dan denk ik echt dat het met je eigen instellingen te maken heeft.
Cookies die gelijk verwijderd worden bijvoorbeeld .

Misschien wel, maar dan kan ik het niet vinden. Er is niets gewijzigd op mijn computer.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

dirder

Wat ook uiterst irritant is: kennelijk kan je als gebruiker weer zelf in het commentaarvak onder de waarneming iets kwijt (vroeger was dat ook zo, maar dat werd later aangepast).
Kan iemand iets over het volgende zeggen? Als ik een commentaar bij een waarneming geef via de rapporteerfunctie, dan komt, als ik begin te tikken, tekst van jaren ver te voorschijn. Erg handig, zou leuk zijn mocht dat ook zo zijn in het commentaarvak voor validatoren. Heeft dat met de software te maken of met m'n pc en hoe ik die gebruik?
Groeten, Dirk Derdeyn.