Als elke gewenste aanpassing of suggestie ter verbetering dan afwijzend door je wordt beantwoord lijkt het me beter om te stoppen met het communiceren met je gebruikers. Je moet er enige moeite voor doen om gebruikers die niet even diep in de materie zitten als jij een begrijpbare reactie te geven. Dit kost naast het beheer en ontwikkelen van de website ook tijd en inspanning. Jouw antwoorden op het forum zijn vaak kortaf, afwijzend of zonder enige verwijzing naar eerdere vragen of reacties.
Dit gedrag kan niet anders dan gebruikers afkeren van in ieder geval het forum.
Daarmee is de kans klein dat een groter deel van je gebruikers meepraat over de nieuwe website.
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik het in zekere zin wel enigszins eens ben met Joost zijn standpunt.
Hisko is van de korte en bondige antwoorden, ik zelf geef liever iets meer achtergrond...
Ik denk dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn...
Het schijnt zelfs zo te zijn dat een simpel "dank je wel (voor de bijdrage)" (eventueel zelfs nog gevolgd door een "we gaan erover nadenken") bij de brenger van dit commentaar/suggestie/kritiekpunt een veel beter gevoel geeft gehoord te worden, waardoor het sneller geaccepteerd wordt als de uitwerking niet (geheel) is zoals de gever van het commentaar bedoelde...
Dat de oude site (of zo je wilt, het "clubhuis") vervangen moest worden en dat dit inmiddels gebeurt is, is een feit... de oude opzet belemmerde verbeteringen en onderhoud.
De timing was misschien niet het allerbeste, maar hiertegenover stond dat er een stapel bankbiljetten beschikbaar kwam waarvoor dit gedaan kon worden.
Ik ben het eens dat reacties niet puur negatief zouden moeten zijn ("het is allemaal ruk" schieten we niets mee op). Toch denk ik dat iedereen die deel neemt aan een discussietopic, zijn (m/v) constructieve bijdrage wil brengen.
We komen van een "clubhuis" waar, wanneer iemand daar maar zin in had, een balkon of een serre bijgebouwd werd, maar dit had wel tot gevolg dat het op den duur niet meer te onderhouden was... We moeten accepteren dat dit niet meer zo gaat. En dat aanpassingen allereerst meer tijd kosten om te beslissen of ze überhaupt wel verstandig zijn, maar bovendien ook wat langer duren om ze duurzaam op te zetten.
Een site die dermate ingewikkeld in elkaar zit en in de tijdsduur dat waarneming.nl bestaat, langzaam gegroeid is, vervang je niet zomaar even... dat kost tijd.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ernaar gestreefd wordt, om op zijn minst dezelfde functionaliteit terug te brengen in de nieuwe site, maar ook dit kost tijd... en als blijkt dat bepaalde functionaliteit niet meer verstandig (of mogelijk) is, kan ik me ook voorstellen dat niet elke functie terug komt.
Maar meedenken, suggesties, opbouwende kritiek, commentaar etc. moet mijns inziens inderdaad juist aangemoedigd worden ipv meteen van tafel geveegd.