Mijn wens is dit overzicht, indien er onbehandelde meldingen zijn, te openen als je de site opent en bent ingelogd. Mijn verdere wens is dat je als ingelogde waarnemer eerst dit scherm 'afhandelt' en dan pas ingelogd goed bij de site kan. Dit kan door het scherm eerst standaard te openen. Je zou het bijvoorbeeld wel kunnen wegklikken, maar als je het niet afhandelt, dan verschijnt het na een minuut of twee weer. Komen er nieuwe opmerkingen binnen als je op de site bent, dan verschijnt dit met een wat grotere vertraging liefst ook in beeld. Dat laatste omdat ik weet dat een waarnemer soms wel 10-20 opmerkingen achter elkaar krijgt als een admin toevallig heel actief is op het moment dat hij/zij ook op de site zit.
Misschien wat laat maar ik lees nu deze 'wens', maar omdat het zo slecht is besluit ik toch te reageren.
Ik zou het een reden vinden om geen gebruik te maken van de website. Wat een slecht en gebruikers onvriendelijk voorstel.
Het hindelijk gebruikers tot iets dwingen om af te handelen en dan daar herhaaldelijk in dezelfde sessie mee lastig vallen.
Er zijn ook gebruikers die de site als notitie boekje gebruiken. Niet iedereen is er constant mee bezig om een wetenschappelijk verantwoorde database te onderhouden. De validator helpt bij het leren van een goede determinatie. Als validators of de validatie regels een waarneming niet correct genoeg vinden kunnen ze dat via de goedkeuring kenbaar maken. De wetenschapper die dan iets met de data wil doen kan er zijn eigen conclusies aan verbinden.
Ik neem opmerkingen van admins/validators ter harte maar doe er niet altijd wat mee.
Ik ben ook tegen het wijzigen door de admin, omdat mijn notitieboekje vervuilt.
Bijvoorbeeld ik zie in het buitenland een torenvalk en de admin past het aan naar torenvolk met ssp.
Ik heb niet de kenmerken gezien om het te determineren als een ssp. of heb er niet bewust op gelet dus heb ik alleen de soort waargenomen.
Dus met de suggestie zal ik de volgende keer wat doen.
Of opmerkingen over de waargenomen kenmerken van een algemene soort x jaar geleden, zonder toelichting zijn opmerkingen die ik negeer.
Het is iets anders als op de site, zichtbaar is dat er opmerkingen voor je staan en waar nog iets van je verwacht wordt.
Maar dat belemmert je niet om de functionaliteit van de website te gebruiken.
Groeten Joost