Vervagen of verplaatsen

Gestart door wimtegels, april 02, 2008, 17:51:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Ik heb een aantal polygonen voor waarneming.nl aangepast.

Toen ik het polygoon Herkenbosch dorp aanklikte kwam ik daar een waarneming van een bever midden in het dorp tegen.

Uit Polen ken ik veel van dergelijke situaties. Ik vroeg me dus af of de bevers van de Roer ook al het dorp introkken.

Ik heb contact opgenomen met de waarnemer. Deze vertelde mij dat hij de waarneming gewoon op een iest andere locatie had geplaatst om de echte locatie een beetje te beschermen. Ik begrijp de motieven. Maar deze methodiek kan leiden tot foutieve conclusies.

Kan over dit thema een mededeling worden gedaan die ook gelezen wordt door de waarnemers die geen gebruik maken van het forum?

Ik stel me daarbij het volgende voor:

1. Een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling van de warneming
2. De waarneming eventueeel vervagen
3. Is de waarnemer van oordeel dat beide eerder genoemde opties niet voldoende veiligheid bieden voor de soort, plaats de waarneming dan niet

Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

matthijsbroere

Dag Wim,

We hebben hier een document over: http://waarneming.nl/download/vervaging.pdf
Hierin staan situaties uitgelegd waarin je tot vervagen of embargo kunt overgaan. Het is natuurlijk altijd belangrijk om bij een waarneming de exacte locatie aan te geven. Eventueel dus vervaagd of onder embargo.
Wellicht is het een idee om dit document en aanvullende uitleg in de toekomst wat meer onder de aandacht te brengen in het invoerscherm.
Matthijs Broere

wimtegels

CiteerDag Wim,

We hebben hier een document over: http://waarneming.nl/download/vervaging.pdf
Hierin staan situaties uitgelegd waarin je tot vervagen of embargo kunt overgaan. Het is natuurlijk altijd belangrijk om bij een waarneming de exacte locatie aan te geven. Eventueel dus vervaagd of onder embargo.
Wellicht is het een idee om dit document en aanvullende uitleg in de toekomst wat meer onder de aandacht te brengen in het invoerscherm.
Dat is nou precies waar ik voor pleit.

Dank voor je reactie
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels