Determinatieprobleempje

Gestart door Robert_BoZ, januari 13, 2006, 17:36:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert_BoZ

Vanmiddag en gisteren een acoustische waarneming gedaan van een vogel die ik niet zo snel thuis kan brengen.
Ik zag de vogel boven me over de boomtoppen scheren en qua grootte komt het redelijk overeen met een sperwer.

Het geluid van de vogel was een heel schel, hoog en verdragend: Prrrrrrrrrr Prrrrrrrrrr! (ongeveer 2 seconden aanhoudend per roep en steeds 3 a 4 keer achterelkaar)
Het leek een beetje op een kinderstem.

Omgeving:
Bergen op Zoom
Zoomland
(gemengd bos: naald / loof met veel dode berken en stukken weiland ingekapseld in het bos. Enkele grote en kleinere vennen).

Misschien hebben jullie een idee.
Alvast bedankt

Christian

Christian Brinkman

Robert_BoZ

Daar dacht ik ook nog even aan maar het klinkt toch anders. Ik zal morgen even proberen of ik het op kan nemen. Het is namelijk al de tweede dag dat ik het hoor op dezelfde plaats dus zal wellicht een derde keer ook moeten lukken.

Alvast bedankt voor de reactie :)

Wouter

Misschien een zwarte specht? Die kan ook luide prrrrrrr geluiden maken...
Wouter

Robert_BoZ

Het was inderdaad de zwarte specht.
Vanmiddag kwam ie tussen de boomtoppen naar beneden en kon ik m goed bekijken. Geweldig zo in het mooie middagzonlicht.

Bedankt!

Robert

teunvankessel

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Bram Rijksen

Citeerlijkt mij een klaspekster
zoals Robert al geconstateerd had: het wás inderdaad een Zwarte Specht. En een Klapekster die 'prrrrrrrr' doet...? Waarom dacht je aan deze soort?