Hoofdmenu

Locatie (RD)?

Gestart door Kenneth Tas, maart 02, 2019, 21:04:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kenneth Tas

Bij het invoeren van waarnemingen zie ik de RD-coordinaten van de locatie. Later bij het overzicht van de waarnemingen zie ik van elke waarneming alleen de locatie (long/lat) de locatie (RD) die er vorig jaar steeds onder stond is nu niet meer zichtbaar. Hoe kan ik de locatie (RD) bij het overzicht van de waarnemingen weer zichtbaar krijgen?

Vriendelijke groet,
Kenneth Tas

Alex Kwak

Welke versie van ObsMapp gebruik je, en op welk scherm mis je de RD?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kenneth Tas

Ik gebruik ObsMapp 7.23.3 en mis de 'Locatie (RD)' in het scherm 'waarneming'.
Daar kom ik door op de buttom 'Waarnemingen' te klikken, dan kom ik bij 'Overzicht', dan klik ik een datum aan uit 2019, vervolgens klik ik op een ingevoerde soort en dat zit ik op het scherm 'Waarneming' waar de 'Locatie (RD)' ontbreekt (zie screenshot 1). Die stond in 2018 onder 'Locatie (long/lat)' (zie screenshot 2).

Alex Kwak

Ik zie dat de landaanduiding voor de plaatsaanduiding 'XX' is. dat betekent dat de landsgrenzen niet goed zijn.
Download die opnieuw: ObsMapp > Instellingen > Landsgrenzen
Herstart ObsMapp, wacht een minuutje (onder water worden de waarnemingen bijgewerkt) en de RD-coördinaten zouden er weer bij moeten staan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kenneth Tas

Na het opnieuw downloaden van de landsgrenzen, het opnieuw opstarten van Obsmapp en een tijd wachten, blijft bij de landaanduiding 'XX' staan (in plaats van NL). Ook na herhaling, uitschakelen van de telefoon, het invoeren van nieuwe waarnemingen. Misschien past de nieuwste update niet goed bij de Samsung Galaxy SIII GT-I9300 Android-versie 4.3?

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!