Kan iemand me helpen.

Gestart door pino10, februari 23, 2019, 11:34:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

pino10

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/167848485
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2019-02-23 Den Helder - Visbuurt
Foto's:








Toelichting:
Een foto gemaakt met mobieltje, geluid lijkt op die van een lijster alleen korter en vlakker.
bij voorbaat dank Eric Brinkman

Koen MH

Waarschijnlijk bonte vliegenvanger

pino10

Bedankt koen voor je reactie.

Gr. Eric

frankneijts

D'r zijn nog geen Bonte Vliegenvangers, dat duurt nog wel een week of 6 ...
(En wat het wèl is weet ik niet: de foto's laten, letterlijk, te raden over en dat laat ik aan anderen over ..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

pino10

Bedankt frank ik had ook graag een betere foto willen maken. Ik heb niet altijd een toestel bij me. Zou het geen grote lijster kunnen wezen of is hij daar te wit voor?

Oenanthe

Ja daar is ie te wit voor. Misschien is het een ontsnapte kooivogel want er is geen Nederlandse soort die lijkt op wat er op jouw foto staat.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

pino10

Bedankt voor je reactie, dan blijft de vogel onbekend. Wat raden jullie aan zal ik mijn waarneming weghalen of laten staan ?

Jacob Molenaar

De optie die de admin noemt is weliswaar zeer onwaarschijnlijk, maar is het op basis van de zang en de foto's uit te sluiten: een zwartkeellijster?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

pino10

Ik heb daar geen kennis genoeg over, maar ik moet je eerlijk zeggen ik heb het geluid vergeleken met een vogelgeluids app. Het geluid zat zoals ik al in het begin zei heel dicht bij een zanglijster. alleen de tonen zaten wat korter op elkaar. Ik hoop dat ik nog een Ident kan krijgen. Anders heb ik eigenlijk niets dan alleen de foto's en het geluid.

Gr. Eric

OlivierO

Ik denk een jammer-maar-helaas vogel.  :angel:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

tekenaar

nu is de waarneming weg, en kunnen we er dus ook niet verder naar kijken.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

pino10

Sorry, misschien had ik het beter kunnen laten staan. Maar aan de reacties van het forum kon ik afleiden dat het een mission impossible was. De foto's waren niet goed genoeg om er een ident uit te halen, dus zou ik het nooit weten.

Gr. Eric

Merel

Maar zoiets is wel leerzaam voor andere waarnemers. Ik had namelijk graag die geluidsopname even willen luisteren, ook als er niets van te maken is.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

pino10

Een goede leer voor mij voor de volgende keer, je kunt het altijd gebruiken om te leren.

Gr. Eric