Wat voor vogeltje is dit (GB)?

Gestart door Rayan Majoor, februari 24, 2019, 10:40:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/167796898
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2018-07-22 United Kingdom - Capel Curig Community
Foto's:




Geluiden:
https://observation.org/sound/6/78866.mp3

bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

OlivierO

Zoek eens in uw boek bij de piepers en let op de tekening op de borst en flanken.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

jeroen vinke

Ik vraag me af of insectenAdmins per se een vogelboek hebben.
Het is een graspieper. (Nu hoop ik niet dat u onbedoeld van een leuke zoek-de-verschillen-puzzel heb voorgezegd)
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Rayan Majoor

Citaat van: jeroen vinke op februari 24, 2019, 11:59:04 AM
Ik vraag me af of insectenAdmins per se een vogelboek hebben.
Klopt ;D  ik heb graag toch van alle diergroepen graag wat kennis maar een boek speciaal voor vogels heb ik (nog) niet.
En natuurlijk is het nooit verkeerd om zelf wat moeite te doen voor de determinatie, maar als je niet eens weet in welke richting je moet zoeken wordt het lastig dus dan heb ik er geen probleem mee als mij het gepuzzel wordt ontnomen ;)  In ieder geval weet ik nu voor in het evrvolg dat ik bij dergelijke vogeltjes dus waarschijnlijk met een pieper te maken heb. Bedankt allebei :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

OlivierO

Ik wist natuurlijk niet dat je vlinderadmin was en nog minder dat je geen vogelgids had ...

Ik wilde je gewoon op de juiste weg helpen, zodat je zelf kon zoeken. Daar leer je het meeste uit.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

jeroen vinke

Je kan niet alles weten Olivier  ;D
Het is altijd  mooi hoe hier mensen in de goede richting geholpen worden zonder meteen het antwoord voor te zeggen.

Ik voelde alleen aan dat hier graag een antwoord nodig was  ;)
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

jeroen vinke

Ik kon twee jaar geleden met de nodige moeite nog geen graspieper van een zanglijster onderscheiden  :lol:
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Rayan Majoor

Citaat van: jeroen vinke op februari 24, 2019, 20:22:55 PM
Ik kon twee jaar geleden met de nodige moeite nog geen graspieper van een zanglijster onderscheiden  :lol:
op zich lijken die inderdaad ook nog wel erg op elkaar (zeker voor mensen met weinig ervaring) :rolleye:
Maar dit vogeltje was toch wel een stuk kleiner dan zanglijsters
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl