vleermuis met witte oortjes

Gestart door Frank van de Putte, februari 22, 2019, 22:08:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Deze overwinterende vleermuis vond ik vorige week in een bunker in Zeeland, op een goed verborgen plekje, achterin een soort smalle luchtgang, met de buik naar voren.
Zal wel lastig zijn om hier een soortnaam aan te hangen, de witte oortjes vond ik wel opvallend, maar dat kan ook best een lichteffect zijn, door de flits.



bij voorbaat dank Frank van de Putte
Groetjes,

Frank van de Putte

lukasverboom

Grootoor. Je ziet de tragus (flapje aan de binnenkant van je oor), zijn oor zit achter de vleugels geklapt.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Frank van de Putte

Da's apart, daar was ik niet opgekomen :rolleye: Bedankt voor de uitleg! Inderdaad zie je aan de rechterkant dan inderdaad de oorschelp.

Ik heb er voorlopig Plecotus spec. van gemaakt, de Gewone Grootoor heb ik daar zelf al wel eerder gevonden, dat lijkt me het meest waarschijnlijk.
Groetjes,

Frank van de Putte

Rob Koelman

Op de foto staat een gewone grootoorvleermuis. De tragus is niet wit, maar licht gekleurd. Door overbelichting (flits) lijkt ie lichter. De grijze grootoorvleermuis heeft donker gepigmenteerde uiteinden van de tragus en een meer geprononceerde snuit.

Voer je de waarneming ook nog even in? Mogelijk is deze overwinteringslocatie al bekend, maar kan ook dan geen kwaad om de waarneming toch in te voeren.
Met vriendelijke groet, Rob

Frank van de Putte

Bedankt Rob, hij was al ingevoerd hoor, en inmiddels is hij ook goedgekeurd. Ik had alleen de link weggehaald naar de waarneming, want de locatie was vervaagd, maar de gebiedsnaam blijft dan wel zichtbaar. Als er dan precies 1 bunker in zo'n gebied staat heeft dat vervagen ook niet veel zin.

Groetjes,

Frank van de Putte

Rob Koelman

Citaat van: Frank van de Putte op februari 24, 2019, 10:10:11 AMBedankt Rob, hij was al ingevoerd hoor, en inmiddels is hij ook goedgekeurd. Ik had alleen de link weggehaald naar de waarneming, want de locatie was vervaagd, maar de gebiedsnaam blijft dan wel zichtbaar. Als er dan precies 1 bunker in zo'n gebied staat heeft dat vervagen ook niet veel zin.

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob