Condor in 't Twiske

Gestart door jaapdewaal, april 01, 2008, 10:07:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

jaapdewaal

nope, de foto staat er nog... er is een foto bijgekomen... (van dierenresten)

jaapdewaal

Citeer
CiteerNeem de volgende keer dan ook een foto waarbij de kruin van die boom nog niet vol blad hangt... Deze is in elk geval niet afgelopen week in 't Twiske genomen.

(http://www.webregio.nl/302011110030664259/...Zaanstreek.aspx)
en de foto is inmiddels ook weg gehaald  :whistle:
nope, de foto staat er nog... er is een foto bijgekomen... (van dierenresten)  

frankw

#32
oh, me bad... :wub:  

GijsB

ik zie alleen de foto van dierenresten

geen andere foto
ben wel benieuwt
Gijs

frankmeer

Onder Bijlagen staat de eerste foto nu.
Frank van der Meer

Tinok

Op nieuwsgroep van AVN de volgende mail:

Idd een 1 april grap, al zeggen ze zelf van niet. Ik zag vrijdag j.l.,
tijdens het hardlopen, dat Webregio.nl opnames in het Twiske aan het
maken was in het bijzijn van een vogelaar.
Nu wordt alles duidelijk.

Heb de ondertekenaar ivm privacy weggelaten.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

jaapdewaal

Hoi,

ik heb de redactie gebelt, ze hebben inderdaad vrijdag gefilmt. annes heeft de vogel donderdag gezien. Het bericht is pas later geplaatst, omdat er geen definitief bewijs was dat de vogel daadwerkelijk is gespot. nadat annes met een foto is gekomen heeft de redactie besloten om het te plaatsen.

ben zelf de vogel maandag tegen gekomen, dus dat zou goed kunnen kloppen. voor mij is het in ieder geval geen grap. het was een grote vogel die er niet thuishoorde, of het een ontsnapte soort is of niet. ik probeer het dier vrijdag vast te leggen.

Tinok

#37
Ok als je volhoudt nu het toch echt al 2 april is geloof ik je wel anders zou het geen leuke grap zijn.
Ik hoop echt dat het je lukt een foto te maken. Maar kan me voorstellen dat zo'n grote vogel al lang ergens op vlieland of verder zit. Tenzij hij genoeg jachtgebied heeft in het Twiske.
Heel veel succes vrijdag! :rolleyes:
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

frankw

CiteerHoi,

ik heb de redactie gebelt, ze hebben inderdaad vrijdag gefilmt. annes heeft de vogel donderdag gezien. Het bericht is pas later geplaatst, omdat er geen definitief bewijs was dat de vogel daadwerkelijk is gespot. nadat annes met een foto is gekomen heeft de redactie besloten om het te plaatsen.

ben zelf de vogel maandag tegen gekomen, dus dat zou goed kunnen kloppen. voor mij is het in ieder geval geen grap. het was een grote vogel die er niet thuishoorde, of het een ontsnapte soort is of niet. ik probeer het dier vrijdag vast te leggen.
en?nog gelukt?

Inge van der Wulp

#39
Sorry ik heb wegens pc problemen deze discussie helemaal gemist.. Wel lachen! Ik heb het filmpje even bekeken. Als ik ergens een konijn voor een condor neer leg is hij de volgende dag ook weg hoor! Het beste bewijs zou ik zeggen :)

Maarre... ik ga een rondje fietsen :D Richting oostzaan ofzo :) Je kunt niet weten he... hahaha.

Edit: Ik woon dus in deze regio. Als er echt zo'n grote vogel zou zitten zou het zeker in het plaatselijke suffertje gestaan hebben. Ik heb er geen woord van gelezen. De foto is met de bomen vol in blad. Dat was echt niet zo begin april en ik ben toen zelf in het gebied geweest.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Inge van der Wulp

Bij de zeer nuchtere zaankanters ging deze grap er blijkbaar niet in. Maar waarneming.nl heeft er wel wikipedia mee gehaald!  :grin:  :P

CiteerWebRegio.nl, het nieuwsmedium voor Noord-Holland, hield haar bezoekers voor de gek met een filmpje waarin een vogelspotter verklaarde een ontsnapte roofvogel (condor) in recreatiegebied het Twiske (Zaanstreek) te hebben gespot. Het filmpje, dat een hoog geloofwaardigheidsgehalte heeft, verwarde menig bewoner uit Noord Holland en serieuze vogelspotters uit heel Nederland, waaronder Waarneming.nl. "Zeldzame roofvogel gespot in het Twiske"[32]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Historische_1_aprilgrappen
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl