Langs de rode beek

Gestart door wimtegels, maart 31, 2008, 02:59:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Ik weet vrijwel niets van paddestoeln. Met ik eens wat aan gaan doen.
We zagen deze vanmiddag langs de Rode Beek.

Wie geeft hem een naam
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Gulistan

Mooi. Je moet het bij de Ganoderma's zoeken, het is of de Harslakzwam of de Waslakzwam volgens mij.
Groeten van Christiane

Ismael

waarom niet de roodgerande?
Groeten Ismaƫl Wind

Gulistan

:duim: inderdaad, daar heb je een punt
Groeten van Christiane

wimtegels

Alvast bedankt voor jullie commentaar, maar hoe kom ik er nu achter welke het werkelijk is?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Corryabbink

#5
CiteerAlvast bedankt voor jullie commentaar, maar hoe kom ik er nu achter welke het werkelijk is?
Hallo Wim,
Als je het beslist wilt weten dan gewoon weer gaan kijken en ook een echte foto van de onderkant maken. Verder ruiken, proeven enz. Als het kan een heel klein stukje uitsnijden dan heb je materiaal om onder de microscoop de bekijken en zo kun je de dag wel vullen. Het lijkt allemaal zo eenvoudig maar........
Je moet er wat voor over hebben :D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

xenion

Wat mij betreft een Roodgerande Houtzwam: zwarte hoed met een felrode hoedrand vind ik kenmerkend voor die soort. Een Ganoderma vind je voor zover ik weet niet met die kleuren.
Groeten,
Martin

wimtegels

Citeer
CiteerAlvast bedankt voor jullie commentaar, maar hoe kom ik er nu achter welke het werkelijk is?
Hallo Wim,
Als je het beslist wilt weten dan gewoon weer gaan kijken en ook een echte foto van de onderkant maken. Verder ruiken, proeven enz. Als het kan een heel klein stukje uitsnijden dan heb je materiaal om onder de microscoop de bekijken en zo kun je de dag wel vullen. Het lijkt allemaal zo eenvoudig maar........
Je moet er wat voor over hebben :D
Vooral dat proeven lijkt mij niet zo'n erg goed idee als je niet zo heel veel van paddestoelen afweet.

Een microscoop ontbreekt nog in mijn gereedschapskist.

Dus ik denk dat ik het voorlopig maar op de Roodgerande Houtzwam hou. Tenzij iemand daar iets op tegen heeft....

Allemaal bedankt voor jullie medewerking.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels