Buizerd, of toch een rode wouw ...?

Gestart door graads, februari 04, 2019, 11:46:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

graads

Hallo Allemaal,

Bijgaand een paar foto's die ik in eerste instantie voor een buizerd hield, maar waaraan ik later toch twijfelde. Bij toeval stuitte ik op een foto van een Rode wouw die, vooral qua tekening van het verenpak maar vooral ook van de kop, van 'mijn' Buizerd gemaakt kon zijn. Alleen kan ik op mijn foto's niet de kenmerkende vorm van de staartveren zien; ook niet als ik hem 'door de wringer' van mijn fotobewerkingsprogramma haal. Dus toch maar even aan jullie voorleggen.

Graads

W. Hendrix

Inderdaad moeilijk te zien! Mijn mening gaat toch naar een buizerd aangezien de staartveren.
Mvg

Ward Hendrix

frankneijts

Buizerd: belangrijkste hier zichtbare verschil lijkt me (de staartveren zouden eventueel nog afgebroken of gesleten kunnen zijn) dat we hier toch een stuk van de bovenstaart en de bovenstaartdekvern zien en die zijn bij Rode Wouw niet of nauwelijks gebandeerd en rood/rossig.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Christiaan de Vries

Met zekerheid Buizerd, gave kleed met lichte veerzomen en lichte iris duiden op juveniel.
Staart sterker gesleten dan bij meeste oudere vogels omdat ze er veel op steunen in late nestfase.

Met vriendelijke groet,
Christiaan de Vries

graads

Mijn dank voor jullie opmerkingen.

Graads

Rob Koelman

Citaat van: graads op februari 05, 2019, 19:22:53 PMMijn dank voor jullie opmerkingen.

Graads

Wel nog even invoeren natuurlijk...
Met vriendelijke groet, Rob