Dikbekplevier of Amerikaanse Bontbek? Dominicaanse Republiek

Gestart door bruijsten, februari 04, 2019, 11:19:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

bruijsten

Vanwege brede en bruine borstband dacht ik aan Dikbek, adult winterkleed. Maar voor mij is onduidelijk of snavel groot genoeg is voor Dikbek. Zuidkust Dominicaanse Republiek.
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/166959780
onzeker Dikbekplevier - Charadrius wilsonia gezien op 2019-01-17 Dominican Republic
Foto's:


bij voorbaat dank Pieter Bruijsten

frankneijts

Snavel lijkt me vrij fors maar vooral het (schijnbaar) ontbreken van een duidelijke 'wenkbrauw' pleit voor Dikbekplevier..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

bruijsten

Dag Frank, dank voor je reactie. Je opmerking over de wenkbrauwstreep heeft me ertoe gezet nog 2 foto's van de vogel (zelfde exemplaar) bij de waarneming te uploaden. Bij een van de 2 zie je wel een vage wenkbrauwstreep. Zou je daar nog eens naar willen kijken? Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet, Pieter Bruijsten

frankneijts

Behalve die wbs lijkt op de nieuwe foto's ook de snavel een stuk minder fors en die zaken pleiten dan weer voor Amerikaanse Bbp. Vind het wel een tikje vreemd Pieter dat je (aanvankelijk) nu nèt de enige foto hebt geupload waarop je een paar relevante kenmerken het slechtst ziet/kunt beoordelen ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

bruijsten

Was niet bewust, bij die eerste foto keek hij mijn kant op, bij een heleboel andere was hij vooral zijn veren aan het poetsen en zag je de kenmerken nog slechter. Zag later pas dat ik na een heleboel andere foto's van andere vogels, ik er nog een paar van deze vogel had gemaakt. Dank voor het weer meekijken, ik houd het dan toch op een amerikaanse bbp.

Groet, Pieter