Hoofdmenu

slijmzwam?

Gestart door jan-henk, januari 27, 2019, 19:53:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

jan-henk

Op brandnetelsteel, 1/2/3 mm groot

jan-henk

Citaat van: jan-henk op januari 27, 2019, 19:53:22 PM
Op brandnetelsteel, 1/2/3 mm groot
samen met foto 3 aanwezig

jokeb

Dag Jan-Henk,

de bruinige bolletjes van de 1e foto is waarschijnlijk één van de Trichia's, inderdaad een slijmzwam. De witte bolletjes vind ik niet zo duidelijk op de foto. Ik weet niet zeker of dat een slijmzwam is die nog moet rijpen. De langwerpige witte dingen zijn geen slijmzwam. Misschien een knotsje of zoiets.
groet,
Joke

jan-henk

De witte bolletjes en de bruine zitten bijelkaar op 1 steel en meerdere stelen, de bruine zijn al verder ontwikkeld, hoever nog geen idee. De langwerpige steeltjes zijn hoofdwaarschijnlijk gezellig knotsje (volgens naturalis) Ik zal proberen een betere foto te maken van de witte bolletjes
Jan henk

Marian Jagers

Dag Jan-Henk en Joke,

Hoe hard zijn deze bolletjes? en wil je er een doorsnijden. Is de inhoud dan poederig (en draderig) of is het een dichte massa? Ik betwijfel of dit een slijmzwam is. 
Groeten Marian

jan-henk

#5
Nieuwe foto,s toegevoegd, substantie is een dichte massa bij de witte en bruine bolletjes, moeten ik dan meer naar wratten familie (paddenstoelen) zoeken misschien?

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=365525.0 te laat naar gezien dus geen slijmzwam

jokeb

Wanneer de inhoud een dichte substantie is, is het in ieder geval geen slijmzwammetje. Verder zoeken dus maar dan. Bij een slijmzwam is de inhoud poederig.
groet,
Joke

jan-henk

Als het geen slijmzwam is kan iemand het naar paddenstoelen verplaatsen??
groet Jan henk