Ontario (Canada) en Michigan (VS)

Gestart door Bunskoek, maart 30, 2008, 15:56:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bunskoek

Beste collega-vogelaars,

Half mei as. ga ik met Mark Gal twee weekjes naar Ontario en Michigan. Uiteraard voor de spectaculaire zangertrek bij Point Pelee, Rondeau en Long Point. Andere gebieden die we willen bezoeken zijn Michigan (VS) voor de Kirtlands warbler en Piping plover. Ook willen we naar Algonquin Prov. Park (meer 'noordelijke' soorten)en Carden Alvar/Plain.
Ik vroeg mij af of er waarneming.nl'ers eerder in deze regio zijn geweest met goede tips voor andere gebieden om te bezoeken.
Ik hoor het graag!

Groetjes
Martijn

JohanvantBosch

CiteerBeste collega-vogelaars,

Half mei as. ga ik met Mark Gal twee weekjes naar Ontario en Michigan. Uiteraard voor de spectaculaire zangertrek bij Point Pelee, Rondeau en Long Point. Andere gebieden die we willen bezoeken zijn Michigan (VS) voor de Kirtlands warbler en Piping plover. Ook willen we naar Algonquin Prov. Park (meer 'noordelijke' soorten)en Carden Alvar/Plain.
Ik vroeg mij af of er waarneming.nl'ers eerder in deze regio zijn geweest met goede tips voor andere gebieden om te bezoeken.
Ik hoor het graag!

Groetjes
Martijn
Stuur ff een mailtje aan Remco Hofland. Ik weet dat hij er een keer geweest is (al weer een poos geleden, denk ik).
Ik stuur het adres wel ff in een pb.

RonJMBerkhout

Hoi Martijn,

Michigan ken ik wel een beetje. Mio is echt een zeer gemakkelijke plek voor Kirtland's Warbler. Ga naar de US Forest Service in Mio. Hier krijg je eerst een diapresentatie en vervolgens rij je (met eigen auto) naar een plek waar ze zitten. Zonder gids is de plek niet toegankelijk en er wordt zeer streng gepatrouilleerd... Nabij Mio (20km naar het oosten) zijn een aantal mooie wandelroutes (voor o.a. Least Flycatcher, Lincoln's Sparrow, Goldwinged and Chestnutsided Warblers en Woodduck). Op de plek van de Kirtland's zitten weinig andere soorten (Clay-colored sparrow).
Michigan was voor mij ook belangrijk voor Henslow's Sparrow. Na een vergeefse zoektocht in Ohio vond ik de soort nabij Lansing, Mi. En wel in Sleepy Hollow SP (met als biotoop moerassig grasland). Een hele moeilijke soort (is erg wispelturig in zijn verspreiding). Dus erg de moeite waard...

Met vriendelijke groet

Ron