Hoofdmenu

Rietkever onbekend

Gestart door vosje50, oktober 07, 2011, 18:59:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

vosje50

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/61128245
Rietkever onbekend - Donacia spec. gezien op 2011-05-21 Oud-Alblas - dorp e.o.
Foto's:


bij voorbaat dank Janny Heijkoop


vosje50

nog even een vraag, hoe krijg ik de foto iets minder groot hier ingevoerd? Die rietkever is wel erg groot!
gr, Janny Heijkoop

Paul.R.

Beste Janny, de foto's bijsnijden naar de gewenste grootte kun je het eenvoudigste doen met Paint. Dit programma vindt je terug in Programma's-Bureau accessoires van Window's. Als het onderwerp te groot is kun je met dit programma het onderwerp iets meer comprimeren waardoor het soms ook nog wel scherper wordt. Dan zie je in de linkerbalk onder bestand een rechthoekig gestippeld vakje staan, klik hierop en ga dan naar de foto die je bij wilt snijden. Zowel comprimeren en bijsnijden vindt je in het bestand Afbeelding. Even oefenen met een copie van een bestaande foto. Hieronder zie je een voorbeeld. Mvg, Paul.

http://www.levendmechanisme.nl/index.htm
http://www.levendmechanisme.nl/Mijn webblog
P.R. de Kloe

Paul.R.

P.R. de Kloe

vosje50

Beste Paul,

Dit forum is nogal nieuw voor me en weet nog niet zo goed weg op deze site.

Ik zie 2 opties om te reageren. Bij uw antwoord links staat een icoontje (er verschijnt bij aanwijzen: persoonlijk bericht), als ik daarop klik is mijn reactie waarschijnlijk niet te zien door anderen?
Ik heb nu op Reageer, helemaal bovenaan de site, geklikt.
(Ik zie ook rechts een icoontje met citaat, dan verschijnt de tekst van het bericht, ik weet niet of ik ook op die manier kan reageren?)

Als ik foto's bijsnijd of het formaat wijzig, doe ik dat altijd met Microsoft Office Picture Manager, die ook de foto's opent. Ik neem aan dat dit vergelijkbaar is als werken in Paint.

Maar mijn hier te lezen bericht, met foto over de soort, is hier automatisch gekomen.
Ik heb namelijk gehandeld zoals een antwoord aan mij luidde:
"De waarneming gewoon invoeren met de foto en dan rechtsboven bij Opties klikken op: Determineren via het Forum."
Ik krijg dan de tekst te zien die (namens mij) in het bericht staat en dit komt dan automatisch in dit forum te staan.
Toen ik later opzocht waar mijn vraag stond, kwam ik hier terecht en zag de heel grote foto.

Wil ik in dit forum dus een kleinere foto zien, (via de manier zoals ik omschreef) moet ik dan de foto, die ik gebruik om bij de waarneming in te voeren, kleiner maken, tot 400kB?  De foto's die ik plaats bij waarnemingen zijn altijd ongeveer 800 kB. Ik zie, dat de foto's die in uw voorbeeld staan maar 92 en 56 kB zijn.
Ik vraag me af als ik een waarneming invoer met een foto van 56 kb, hoe die er daar dan uit komt te zien.
Zo, dit waren even de dingen die ik me afvroeg naar aanleiding van uw antwoord.

m.vr.gr. Janny

Paul.R.

Beste Janny, stuur mij je @mail adres dan kunnen we hier even rustig over babbelen. Mvg, Paul.
kloe.de.pr@versatel.nl
P.R. de Kloe