Hoofdmenu

Welke meeuw?

Gestart door herbert74, januari 19, 2019, 22:18:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

herbert74

Deze meeuw kan ik niet plaatsen, kan dit een stormmeeuw zijn?
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/166742395
onzeker Stormmeeuw - Larus canus gezien op 2018-07-17 Russia - Myshkinskiy rayon
Foto's:


bij voorbaat dank Herbert Herbinia
Herbert
Belgian birdlover

mgieskens

Ongelukkige hoek, maar kan wel op zeker  :right:
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

herbert74

Bedankt Michèl  :duim:, is er eigenlijk vast te stellen of het al dan niet om de ondersoort Larus canus heinei gaat of niet?

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

mgieskens

Citaat van: herbert74 op januari 20, 2019, 06:12:15 AM
Bedankt Michèl  :duim:, is er eigenlijk vast te stellen of het al dan niet om de ondersoort Larus canus heinei gaat of niet?

Herbert
Ik denk het niet, maar dat oordeel laat ik graag aan de echte meeuwenkenners over
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

herbert74

Denk inderdaad dat de positie van deze meeuw niet veel informatie  geeft, de pennen van de vleugels zijn niet zichtbaar en de grootte op zich is ook moeilijk uit dit beeld te halen, het zou waarschijnlijk ook te goedkoop zijn om puur af te gaan van de geolocatie (weet ook niet of de Russische ondersoort dominant is in Rusland), misschien kunnen inderdaad de meeuwenexperts hier soelaas in brengen. Toch bedankt Michèl.

Groeten

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

OJGoreng

Ten westen van de Wolga zou je in de intergradatiezone moeten zitten, wat het veiliger maakt om inderdaad niet verder te gaan dan soortniveau als je geen uitgebreide documentatie van allerlei kleeddetails hebt (misschien ook wel als je die documentatie wel hebt ;)). Zie dit artikel.
Met vriendelijke groet, Zainal

herbert74

Bedankt Zainal voor deze info, conclusie is dan inderdaad dat op deze foto het onmogelijk vast te stellen is over welke ondersoort het gaat. Myshkin ligt in een overgangszone waar beide voorkomen en het dus ook niet vanzelfsprekend is om er van uit te gaan dat het over de Russische ondersoort gaat.

Groeten

Herbert
Herbert
Belgian birdlover