Is dit echt een berkenkielwants, of toch een meidoornkielwants?

Gestart door f.walraven, december 21, 2018, 16:54:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

f.walraven


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarnemingen.be/waarneming/view/142914730
Berkenkielwants - Elasmostethus interstinctus gezien op 2017-06-14 La Roche Trouée (réserve naturelle)
Foto's:




bij voorbaat dank f. walraven


Arp

#2
Dat is kras, want ik zie een Acanthosoma - of ben ik nou gek?!  :rolleyes:  :huh:

P.S. Kan iemand zien wie de validatie gedaan heeft, of dat het een automagische was ofzo ...

Bijzonder slechte zaak dat dergelijke info die van essentieel belang is bij een determinatie/validatie niet gewoon zichtbaar is! Dat is doodgewoone info die onlosmakelijk bij een waarneming getoond zou moeten worden om te weten wat je eraan hebt. In een museumcollectie zit er ook gewoon een kaartje onder wie het beest op naam heeft gebracht, of zelf vijf kaartjes als dit vijf keer gedaan/veranderd is.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jck

Toevoegen aan de wensenlijst voor de nieuwe website - naam validator/validatiemethode?? Volgens mij zie je dat nooit tenzij je commentaar bij een waarneming krijgt.

James

f.walraven

Zal ik hem dan toch maar wijzigen in Acanthosoma haemorrhoidale?

Groetjes,
Francien

thijsdegraaf

Ja en zet in het commentaar vak een verwijzing naar dit topic.

Arp

Citaat van: jck op december 22, 2018, 06:19:50 AM
Toevoegen aan de wensenlijst voor de nieuwe website - naam validator/validatiemethode?? Volgens mij zie je dat nooit tenzij je commentaar bij een waarneming krijgt.
Dit heb ik al eerder aangekaart en meen me te herinneren dat het een bewuste strategie is om gezeik met vogelaars over vogeladmins te voorkomen ofzo. Lijk mij dan dat je dan de onderlinge verhoudingen moet corrigeren en niet de functionaliteit, mja ... ik zal het nog eens opnieuw bij Hisko neerleggen.

Citaat van: thijsdegraaf op december 22, 2018, 13:45:05 PM
Ja en zet in het commentaar vak een verwijzing naar dit topic.
Nog zowat ... de functionaliteit "externe link toevoegen" (bijzonder nuttig, want ook dit geeft informatie over de determinatie hoe/wat/wie/waarom!) is verdwenen in het nieuwe grafische schilletje van wrn. Je kunt die weer terugvinden door op "oude site" te klikken in het topmenu, dan krijg je de oude keuzes weer in de rechter kantlijn terug, waar dan dus ook "externe link toevoegen" weer bijzit.

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

CiteerNog zowat ... de functionaliteit "externe link toevoegen" (bijzonder nuttig, want ook dit geeft informatie over de determinatie hoe/wat/wie/waarom!) is verdwenen in het nieuwe grafische schilletje van wrn. Je kunt die weer terugvinden door op "oude site" te klikken in het topmenu, dan krijg je de oude keuzes weer in de rechter kantlijn terug, waar dan dus ook "externe link toevoegen" weer bijzit.

Ach is dat weg. Dat kan wel bij de wensen als het er nog niet bijstaat. Voor Francien is dat geen probleem, want onze buren hebben nog de oude site.
Uiteindelijk zal het beter worden. Valt ook niet mee denk ik als leek, om dit voor elkaar te krijgen.


f.walraven

Ik heb het linkje toegevoegd en de soort gewijzigd.

Bedankt voor jullie hulp,
Groetjes,
Francien

Torres618

#10
Bijzonder slechte zaak dat dergelijke info die van essentieel belang is bij een determinatie/validatie niet gewoon zichtbaar is! Dat is doodgewoone info die onlosmakelijk bij een waarneming getoond zou moeten worden om te weten wat je eraan hebt. In een museumcollectie zit er ook gewoon een kaartje onder wie het beest op naam heeft gebracht, of zelf vijf kaartjes als dit vijf keer gedaan/veranderd is. mobdro

gbeersma

Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk