Onzin of waarheid?

Gestart door Danielle, januari 12, 2006, 16:28:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danielle

Hallo allemaal,

Ik weet niet of er hier al een keer een topic over geweest is, maar ik probeer het gewoon, er gaat namelijk een e-mailtje de ronde waarin staat;

Citeer> >>>BELANGRIJK! LEES DIT ALSJEBLIEFT!!!!!!!! Hallo allemaal,

Het gaat over een web page waar tegen geprotesteerd moet worden, totdat het geëlimineerd wordt. Een japanner, die in New York woont, is kleine poesjes aan het fokken die "BONSAI CATS" heten. Tot hier toe klinkt het niet vreemd, maar .....!!!!! De poesjes krijgen een spier relaxerend middel geinjecteerd en worden dan vervolgens in glazen potten gestopt, LEVEND!! Daar blijven ze hun hele leven in zitten. Ze halen adem door een heel klein gaatje, en worden door een klein buisje gevoed. Aangezien ze nog heel klein zijn gaan hun botten in de vorm van de glazen pot groeien.  Dit vreselijke geval is nu helemaal in de mode in New York, Indonesië en China. Als je er tegen kan, kun je de web page bezoeken in www.bonsaikitten.com. Om hier tegen te kunnen vechten moeten er minstens 500 namen worden verzameld op deze lijst. Alsjeblieft, maak een copie van deze lijst, plak hem op een nieuwe email en zet je naam onderaan de lijst en stuur de email door aan alle mensen die je kent. Als je ziet dat de lijst de 500 mensen bevat, stuur hem dan alsjeblieft naar anachecahotmail.com  nummer = 63858045 – ra.

Waarheid:  :gun:  of onzin:  :censored: ?
Groetjes,
Danielle

Danielle

#1
Mij lijkt het trouwens onzin, maar wie weet???

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

feel4nature

een typisch geval van een broodje aap....maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het nog echt gaan proberen ook....
natuurlijk met groet, Ali.

thijs

#3
Dit is hetzelfde trucje dat je een mailtje "moest" rondsturen dat de Braziliaanse regering 1/3 van het amazone-gebied wilde kappen.
Een slechte manier om aan e-mailadressen te komen, en je eens lekker te spammen.

Thijs

Dat is trouwens altijd zo, als er staat dat je de lijst naar iemand terug moet sturen als er zoveel mensen opstaan.
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Northwinds

#4
Dit mailtje dwaalt al jaren op het internet rond.
Is echt de grootst mogelijke onzin.
Deze mails verzamelen vaak honderden e-mail adressen die vaak onafschermd zijn.
Uiteindelijk worden deze dan weer met dank gebruikt door snode personen voor virusaanvallen/spam ed.

Peter

Danielle

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik dacht ook als dat het zo'n spamstunt zou zijn, nu mijn collega's nog overtuigen en/of het goed nieuws vertellen. Deze waren namelijk helemaal van de kaart  :lol: .

Groetjes,
Danielle

Groetjes,
Danielle

Floppy

#6
Als er weer eens zo'n verhaal circuleert, kijk dan maar eens op de volgende site of het een "broodje aap" (een hoax) is.
http://www.museumofhoaxes.com
Het verhaal is daar te vinden door als zoekwoorden cat glass of cat bonzai op te geven. :D
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Danielle

Dank je Floris ik zal het onthouden, ik krijg genoeg andere rotzooi binnen.

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

Freek Verkerk

De site bestaat wel!. Ik denk dat het een grapje is. Ook omdat het in het engels is gesteld en de reacties van gasten uit 2000 zijn. Eigenlijk een oud grapje dus.

Bovendien zijn dit soort praktijken in de USA waarschijnlijk gewoon verboden en vallen onder de dierenmishandeling. Van Japan weet ik het niet, maar dat lijkt me toch ook een modern land, met moderne wetgeving. De site is helemaal in het Engels, dus lijkt me niet dat dit soort praktijken uit Japan komen. Als je twijfelt kun je hen een emailtje sturen.  B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Dragonfly

#9
Ongeveer 2 jaar terug kwam ik ook die site tegen over die kittens. Ik heb toen een mailtje naar de Dierenbescherming gestuurd. Als antwoord kreeg ik een mail waarin ze zeiden de site te kennen en dat het nep was. Ze vonden het erg jammer dat de site zoveel aandacht (toen) kreeg omdat het een zeer pervers idee was die gewoon de aandacht niet waard is.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

grunsven

Dit is een hele oude grap. Maar ik moet zeggen hij is mooi gemaakt.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

tekenaar

Ik verplaats dit onderwerp naar "praat maar raak"omdat het niet zoveel met waarnemingen van zoogdieren te maken heeft.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Windekind

Nep als de pest dat is al lang bekend gemaakt.
Ik kreeg hem al in een vorige ERA.

Groet,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

joost_gabriels

nou ik denk dat het onzin is
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels