Hoofdmenu

kleine kortschildbok

Gestart door Eddy Clerx, maart 25, 2008, 20:31:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eddy Clerx

Volgens de soortenlijst algemeen, slecht drie waarnemingen sinds 2003, hoe komt dat nou???

jan cuppen

Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Eddy Clerx

Weinig waarnemingen voor een algemene soort....ach, logisch toch, blijven enge beesten!
;)


Goyatlah

Niet iedereen geeft ook alle waarnemingen door, zodat zeldzame soorten relatief oververtegenwordigd kunnen zijn.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

jan cuppen

Ik ben bang dat vooral grote, fotogenieke, kleurrijke, gemakkelijk te herkennen keversoorten oververtegenwoordigd zijn op deze site. Molorchus minor is niet echt zeldzaam, maar ook niet echt algemeen.

Van welke datum is de waarneming???
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Goyatlah

Dat zal ongetwijfeld, als je op zoek bent naar libellen zul je dat kevertje van 3 mm makkelijk over het hoofd zien, maar Anaglyptus mysticus toch echt niet. Toch was EIS best wel blij met die waarneming - uit Groningen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

jan cuppen

CiteerDat zal ongetwijfeld, als je op zoek bent naar libellen zul je dat kevertje van 3 mm makkelijk over het hoofd zien, maar Anaglyptus mysticus toch echt niet. Toch was EIS best wel blij met die waarneming - uit Groningen.
Die is dan ook een heel stuk zeldzamer en was nog niet bekend van Groningen :D  
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Eddy Clerx

CiteerIk ben bang dat vooral grote, fotogenieke, kleurrijke, gemakkelijk te herkennen keversoorten oververtegenwoordigd zijn op deze site. Molorchus minor is niet echt zeldzaam, maar ook niet echt algemeen.

Van welke datum is de waarneming???
Waarneming is van 24 maart. De torretjes, meerderen, zaten in de huiskamer van een kennis. Ik vemoed afkomstig uit de bak met stookhout langs de openhaard.

jan cuppen

CiteerWaarneming is van 24 maart. De torretjes, meerderen, zaten in de huiskamer van een kennis. Ik vemoed afkomstig uit de bak met stookhout langs de openhaard.
Bedankt Eddy!.
Dit soort informatie is van belang voor de fenologie van de soort. Ik vond de waarneming al erg vroeg en dacht dat het nog een waarneming van verleden jaar was. Maar binnenshuis kan de cyclus natuurlijk versneld zijn.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen