Hoofdmenu

forum

Gestart door gbeersma, december 11, 2018, 14:43:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Citaat van: Rob de Langen op december 16, 2018, 10:15:16 AM
... niet meer mogelijk lijkt te zijn om een overzicht te krijgen van species op datum, zoals in de oude versie. ...

Ik ben heel benieuwd wat je daarmee bedoelt...
wat deed je in de oude versie om dit voor elkaar te krijgen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Het wensen forum is elders
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

#32
Citaat van: hiskodevries op december 16, 2018, 11:36:29 AM
Het wensen forum is elders

Zou het niet handiger zijn als het wensen-topic en het bugs-topic ipv één supergroot topic een sub-board zouden zijn?
Dat zou mijns inziens een heel aantal voordelen hebben...


  • Allereerst kun je makkelijk topics erheen verplaatsen (zoals dat met bijv. determinatievragen ook gebeurt).
  • Verder krijg je nu, als je één maal een wens of fout hebt gemeld, tot in lengte van dagen (tot er een nieuw topic geopend wordt) melding dat er een nieuw bericht is in een topic waar je op gereageerd hebt... dat vind ik leuk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat veel anderen dat niet vinden...
  • Ook zorg je er zo voor dat informatie over één specifieke wens of bug alles (vraag, antwoord, discussie, suggesties, verbeteringen) bij elkaar staat, ipv zoals het nu is, diverse verschillende bugs/wensen die door elkaar staan... met als gevolg dat het heel regelmatig voorkomt dat vragen/wensen/bugs aan de aandacht lijken te ontsnappen, of in elk geval onbeantwoord blijven.
  • Je kunt bij herhaling van verzoeken makkelijk verwijzen naar eerdere topics, nu alles in één topic staat komt het regelmatig voor dat niet alle voorgaande berichten gelezen worden, wat veel herhalingen veroorzaakt... een lijst met topics is makkelijker te scannen op het verzoek dat iemand heeft..
  • Je krijgt volgens mij een beter beeld van zaken die door veel mensen opgemerkt worden en/of breed gedragen worden.

Ik kan zelf eigenlijk geen nadelen bedenken (hoewel die er vast ook wel zijn)...

Het vorige bugs-topic was bijna 5000 berichten groot, het laatste volle wensentopic een soortgelijk aantal berichten. Je kunt niet van iedereen die een nieuw bericht wil sturen verwachten dat hij alle voorgaande gelezen heeft. Dat kun je ook niet wanneer het allemaal als losse topics gemeld is, maar je kunt er wel makkelijker naar zoeken en verwijzen.

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Dat is ook een insteek. Maar wel veel werk om op te starten. Qua wensen hebben we nu al voor de komende tijd genoeg. Inclusief de urgentie.
En de bugs, die los ik liever op in plaats van de invoer daarvan te reorganiseren.
Wel goed dat meerdere forumgebruikers meehelpen om andere gebruikers wegwijs te maken. Dat helpt enorm
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel234

Citaat van: Wilfred op december 11, 2018, 16:53:28 PM
Het forum is toch best een essentieel en actief onderdeel van waarneming lijkt me.
Dat had wat mij betreft gerust een direct zichtbare eigen knop mogen hebben (rechts naast de community button).
Het zou ook jammer zijn dat nieuwe bezoekers het forum over het hoofd zien doordat het "uit zicht" ligt.
Vroeger ging je met een klik op het logo naar het forum dacht ik en vv. Dat werkt nu niet meer op de site maar nogwel op het forum.