Ik ben graag spelbreker...

Ik ben het namelijk niet met jullie eens...
Allereerst was één van de grote problemen van de oude site dat er een wildgroei was geweest aan menu-items... ze waren overvol en soms ook met veel redundante knoppen en zaken die ik er niet in vind horen (bijv. een hele rits determinatiegidsen (in pdf formaat) onder "soorten").
Maar ook om een belangrijkere en fundamentelere reden ben ik het niet met jullie eens... namelijk omdat veel zaken die via het forum gaan, eigenlijk ook gewoon vanuit de site zouden moeten kunnen... determinatie, waarom moet dat via een forum, kan toch prima bij de waarneming zelf... melden van fouten... zou ook prima binnen de pagina's zelf kunnen... toevoegen van soorten, gebieden, correctie van naamgeving en ga zo maar door... een heeeeel groot deel van de berichten kan ook binnen de site zelf gefaciliteerd worden.
Blijft over: leuke nieuwsberichten, discussie over natuurnieuws etc... is leuk, is een belangrijk onderdeel van de natuurbeleving, maar niet de kern van het doel van de site... bovendien, waar hebben we het over... het is 1 muis-hover extra om er te komen...