Zanglijsters altijd alleen toch

Gestart door Tinok, maart 25, 2008, 18:12:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Dag Forum,

Mijn moeder heeft enige dagen geleden een foto gemaakt van koperwieken, dacht ze.
Mij lijkenhet duidelijk zanglijsters. Wat tegen zanglijsters en voor koperwieken pleit is dat het een groep van 5 was die fourageerde in het gras. Dit gedrag doet me dan wel weer heel erg aan koperwieken denken.
Wat vinden jullie?
En weet iemand of zanglijsters ook wel eens gezamelijk eten zoeken? Want zo ja dan is het helemaal duidelijk dat het zanglijsters zijn.
Weer veel dank voor het meedenken. :grin:
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Sjoerd v Wierst

Zo, aan de grootte zal t niet liggen. Zanglijsters zijn wanneer ze een territorium hebben alleen/gepaard. maar wanneer ze overwinteren, willen ze volgens mij nog wel is elkaars gezelschap opzoeken.
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

ArjenDrost †

Even een suggestie, als je je foto's iets minder groot post, passen ze helemaal op het scherm en kan iedereen ze goed zien. Ik heb niet een hele kleine monitor, maar moet heen en weer scrollen om de hele foto te zien, wat niet erg handig werkt.

Ik zou zelf niet groter gaan dan 800 * 600

Tinok

#3
Hoi ,

Ik heb nu een crop gemaakt maar hij blijft zo groot.
Had zelf ook al gezien dat dit niet echt lekker was.
Heb de foto wel minder kb gemaakt maar zelfde aantal pixels. Zal nog even de pixels aanpassen.
Weet in elk geval nu wel het antwoord: zanglijster
Tnx

zo dat is beter. misschien nog een tip voor bij het toevoegen van de bijlage wel aantal pixels nog een beetje ok is. Alleen het aantal kb is duidelijk niet voldoende... Bij de andere plekken voor plaatjes staat dit nl wel hoeveel max
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Theovanv

Ik heb ook een topic over de determinatie van zanglijsters/grote lijsters/koperwieken en de verschillen daartussen http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=44216 Misschien wordt je daar wat wijzer van?

Trouwens, als je zoekt op de site op zanglijster zie je dat er wel vaker meerdere bij elkaar zijn gespot http://waarneming.nl/zoek.php?q=naam%3A*zanglijster*&all=1
Theo van Veenendaal

Tinok

Hoi Theo,

Het topic over zanglijster of koperwiek had ik wel gevolgd. Enige waar ik nog over twijfelde was het aantal omdat je zanglijsters meestal alleen ziet en koperwieken meestal in groepjes (geef toe niet een sterk punt om te twijfelen aan het soort, zeker als je de foto ziet en erg duidelijk een zanglijster is maarja wij zijn ook maar beginners)
En dat was een goede tip van je om even bij de waarnemingen te kijken of ze ook in groepjes gezien worden.
Nou is het helemaal duidelijk.
Een groep :whistle: lijsters dus.
Tnx
grzz Tinok  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'