Hybride gans ?

Gestart door coenv, december 10, 2018, 00:32:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

coenv

lastig, ook met hulp van de vogelgids kan ik hem/haar niet echt plaatsen..
iemand een idee wat voor hybride vorm dit kan zijn ?

OJGoreng

Het lijkt me een rietgans met een pigmentafwijking (vergelijk het met die erachter; alle tinten zijn een slag lichter), maar anderen hebben er wellicht beter onderbouwde dingen over te zeggen.
Met vriendelijke groet, Zainal

OlivierO

Dag "coenv",

Zou je in de toekomst de waarneming eerst willen ingeven in waarneming.nl of waarnemingen.be? Of als het in het buitenland is dan eventueel in observation.org. Eens je dat gedaan hebt kan je in het scherm van de waarneming zelf rechts kiezen voor "determineren via het forum". Op die manier komt het mee in de database en hebben we er als organisatie ook iets aan. Nadien invoeren heeft als lastige bijkomstigheid dat het allemaal meer ruimte inneemt op de server en die ruimte kost geld. Vele kleintjes ...

Als je twijfelt over de soort kan je ook gewoon "vogel onbekend" ingeven en nadien wijzigen. Of je kan je waarneming op onzeker zetten.

Graag ook je posts met je eigen naam ondertekenen, dat communiceert eens zo makkelijk en aangenaam.

Dank je wel!


Groeten,
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Merel

Het lijkt mij ook een pigmentafwijking, leusistisch. Ik heb ook wel eens een kolgans met die kleur gezien. Zie bijvoorbeeld deze waarneming: https://waarneming.nl/waarneming/view/115177128
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Herman van der Klis

Over het gehele verenpak verdeeld zien we een reductie van een van de melanine pigmenten. Dit past niet bij leucisme .

mvg.

Herman van der Klis
Herman van der Klis