de gedachte is dat een nieuwe gebruiker ontdekt dat we ook mobiele apps hebben.
Ik heb een wens, maar weet niet of dit het juiste topic is. Een tijdje geleden zijn de websites naar allerlei talen vertaald, wat fantastisch werk is. Alleen is "Baltsend/zingend" in het Engels vertaald naar "Singing". Ik voer vaak blatsvluchten van eendagsvliegen in (levert veel informatie over fenologie op), maar op de Engelse versie komt er dus te staan dat ik een stel zingende eendagsvliegen heb gezien of gehoord. Hoewel dit natuurlijk best grappig staat, zou ik het toch prettig vinden als deze term in het Engels wat correcter vertaald wordt, bijvoorbeeld naar "Courtship/singing". Is dit mogelijk?Groetjes,Daan
Dan had ik trouwens nog een nieuwe wens. Ik zou het fijn vinden om bij het foto-overzicht in de nieuwe website onder "geavanceerd" een dropdown te hebben met alle validatiestatussen (en dus niet alleen goedgekeurd). Ik wil namelijk graag de nog-niet goedgekeurde waarnemingen kunnen bekijken.De reden: Ik ben bezig met het valideren van schorpioenvliegwaarnemingen. Ik wil op dit moment alleen de mannetjes fotograferen. Om de vrouwtjes goed te kunnen herkennen moet er nog wat extra onderzoek gebeuren naar mijn idee namelijk. Op de oude website kun je zowel in het foto-overzicht als in het validatiescherm (inhaalslag) geen geslacht selecteren. In het nieuwe foto-overzicht kan dat wel, maar kun je dus of alle waarnemingen zien of alleen de al goedgekeurde waarnemingen.Groetjes,Daan
...- Excursieplanner toegevoegd (nog niet in menu beschikbaar /fieldwork/observations/explore/) https://waarneming.nl/fieldwork/observations/explore/...
Iets wat ik mis in de nieuwe omgeving is het filteren van een overzicht op familie. Dit kan in de oude omgeving zoveel bij foto's als bij waarnemingen. Bijvoorbeeld Bij mijn foto's een overzicht van alle nachtvlinders die tot de familie van de Spanners behoren.NB Misschien dat dit teveel rekenkracht vergt maar het iseen handige functie. Zowel bij het zoeken in je eigen waarnemingen als in de waarnemingen van anderen. Zeker buiten Europa als je gebruik wilt maken van waarnemingen van anderen bij het determineren van bijvoorbeeld vlinders.Groet erik
Citaat van: Erik van Dijk op september 07, 2019, 08:40:10 amIets wat ik mis in de nieuwe omgeving is het filteren van een overzicht op familie. Dit kan in de oude omgeving zoveel bij foto's als bij waarnemingen. Bijvoorbeeld Bij mijn foto's een overzicht van alle nachtvlinders die tot de familie van de Spanners behoren.NB Misschien dat dit teveel rekenkracht vergt maar het iseen handige functie. Zowel bij het zoeken in je eigen waarnemingen als in de waarnemingen van anderen. Zeker buiten Europa als je gebruik wilt maken van waarnemingen van anderen bij het determineren van bijvoorbeeld vlinders.Groet erik https://waarneming.nl/users/23/observations/?after_date=2017-09-03&before_date=2019-09-03&species_group=&rarity=&search=Noctuidae&species=&sex=&province=&validation_status=&life_stage=&activity=&method=
Citaat van: Daandrukker op september 05, 2019, 15:01:51 pmDan had ik trouwens nog een nieuwe wens. Ik zou het fijn vinden om bij het foto-overzicht in de nieuwe website onder "geavanceerd" een dropdown te hebben met alle validatiestatussen (en dus niet alleen goedgekeurd). Ik wil namelijk graag de nog-niet goedgekeurde waarnemingen kunnen bekijken.De reden: Ik ben bezig met het valideren van schorpioenvliegwaarnemingen. Ik wil op dit moment alleen de mannetjes fotograferen. Om de vrouwtjes goed te kunnen herkennen moet er nog wat extra onderzoek gebeuren naar mijn idee namelijk. Op de oude website kun je zowel in het foto-overzicht als in het validatiescherm (inhaalslag) geen geslacht selecteren. In het nieuwe foto-overzicht kan dat wel, maar kun je dus of alle waarnemingen zien of alleen de al goedgekeurde waarnemingen.Groetjes,DaanDie is toch al doorgevoerd?
Citaat van: OlivierO op september 05, 2019, 20:11:16 pmCitaat van: Daandrukker op september 05, 2019, 15:01:51 pmDan had ik trouwens nog een nieuwe wens. Ik zou het fijn vinden om bij het foto-overzicht in de nieuwe website onder "geavanceerd" een dropdown te hebben met alle validatiestatussen (en dus niet alleen goedgekeurd). Ik wil namelijk graag de nog-niet goedgekeurde waarnemingen kunnen bekijken.De reden: Ik ben bezig met het valideren van schorpioenvliegwaarnemingen. Ik wil op dit moment alleen de mannetjes fotograferen. Om de vrouwtjes goed te kunnen herkennen moet er nog wat extra onderzoek gebeuren naar mijn idee namelijk. Op de oude website kun je zowel in het foto-overzicht als in het validatiescherm (inhaalslag) geen geslacht selecteren. In het nieuwe foto-overzicht kan dat wel, maar kun je dus of alle waarnemingen zien of alleen de al goedgekeurde waarnemingen.Groetjes,DaanDie is toch al doorgevoerd?nope, net even gecontroleerd nog. Misschien via een ander scherm? Ben benieuwd waar je het over hebt!
Ja, maar het gaat mij dus om het foto-overzicht.
Citaat van: Daandrukker op september 07, 2019, 19:11:18 pmJa, maar het gaat mij dus om het foto-overzicht.Ook.
Ja precies, Olivier heeft het over eigen waarnemingen, maar dat is bij valideren niet van belang. Echter wel goed dat dat mogelijk is!Mijn wens zou dus zijn om dat gelijk te trekken bij de foto-overzichten van een soort, familie en soortgroep. Kan dat?
Citaat van: Daandrukker op september 08, 2019, 12:04:22 pmJa precies, Olivier heeft het over eigen waarnemingen, maar dat is bij valideren niet van belang. Echter wel goed dat dat mogelijk is!Mijn wens zou dus zijn om dat gelijk te trekken bij de foto-overzichten van een soort, familie en soortgroep. Kan dat?dat wordt meegnomen als daadwerkelijk wat aan validatie functionaliteit gedaan gaat worden op de nieuwe site.
op de oude site staat er naast een exoot in het waarnemingenlijstje 'exo', zou leuk zijn moest dit ook in de nieuwe versie terugkomen, met eventueel codes of iets inheems is, of ingeburgerd, dwaalgast, etc.