Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)

Gestart door hiskodevries, december 07, 2018, 11:06:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Dan heb je de apps nog niet gedekt brains, daar komt 60-70% van de data vandaan
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Elachista

#1111
CiteerDan heb je de apps nog niet gedekt brains, daar komt 60-70% van de data vandaan

Dat scheelt weer 30-40% minder puin ruimen, maal 100 is dat toch een mooi begin.

CiteerEchter zo'n beetje alle waarnemingen van volwassen vlinders zonder ingevoerd stadium blijven ongevalideerd zonder dat er een opmerking geplaatst wordt.

Waar, je kunt het bij mij schudden als je iets op 'onbekend' hebt staan. Valideer ik niet.

CiteerWaarschijnlijk vinden de meeste validatoren het teveel werk om bij elke waarneming zonder stadium (wat er echt redelijk wat zijn) een opmerking te plaatsen.

Ja dat zijn er honderden, dan wel duizenden. En het spijtige is dat de meeste waarnemers het gewoon 'vergeten' zijn. Die klagen soms steen en been in de commentaarfunctie over het feit dat W.nl hier nog niet een 'reminder' voor heeft. Secure waarnemers die gaan dan een herstelslag doen, wat hen kwartieren dan wel halve uren kost. Het is mij ook wel overkomen dat ik vrolijk ging invoeren en de 'onthoud' functie aan had staan met 'onbekend' erin. Ik baalde als een stekker, want ik moest het zelf herstellen. Ik zie het dus als een handicap. Wat dat betreft is het geen admin aangelegenheid maar een must-do voor gebruikersvriendelijkheid.

Al jaren is de functie-aanpassing een wens bij gebruiker en validator/admin, zo goed als unaniem. Bij insecten is een stadium gewoonweg onmisbaar, zie het als het weten wanneer het "broedseizoen" (rupsenseizoen) is bij een soort. Zou men alle eieren, nesten en vogels onder "onbekend" invoeren dan heb je geen flauw benul wanneer soort X in gebied Y kwetsbaar is. Dat is zomaar een lukraak voorbeeld, maar er zijn zoveel meer redenen om deze optie uit te bannen.
Groet,
Tymo

hiskodevries

Tymo, voorlopig kun je nog wel een tijdje uit de voeten met het valideren van waarnemingen met foto waar het kleed wel correct is ingevoerd, of zet voor meer soorten de foto validatie an.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Elachista

Nadat ik min of meer de handdoek in de ring had gegooid met valideren door eerdere reacties van dit kaliber ben ik na overhalen toch voorzichtig wezen kijken, maar daar heb ik nu alweer spijt van. Waarneming.nl is niet alleen maar de one-man-show van jou Hisko, je hebt ook te luisteren naar de wensen van diegenen die zich als vrijwilliger hard maken voor goed gevalideerde data.

Schaam je.
Groet,
Tymo

Rien Ondersteijn

Als neutraal lezer bemerk ik hier behoorlijk spanning.
Als Hisko niet [genoeg]zou luisteren naar de vrijwilligers dan hoop ik dat hij bij zichzelf te rade gaat.
Ik heb t gevoel dat hij daar zijn best voor doet en geconfronteerd wordt met gigantische ingrepen.
Maar nogmaals : ik kán en wil niet oordelen, maar hoop wel dat deze site niet ten gronde gaat aan onderlinge meningsverschillen....
Soms moet men voorbij t eigen ego gaan staan.
Ikzelf zie jammer genoeg weinig voordelen aan de nieuwe site, maar ben dan ook nauwelijks gebruiker van al die allernieuwste snufjes.
Heb Hisko voorheen meerdere malen gecomplimenteerd met de 'oude' site.
Groene groe[n]tjes.Rien.

thijsdegraaf

#1115
Voordelen zie ik wel. 
Moet er steeds aan wennen, dat veel mensen alles met hun telefoon doen. Invoeren vanaf de laptop gaat in ieder geval vele keren sneller en nauwkeuriger bij veel soorten.
Kan een onsje (kilootje) minder scherp Tymo. 
Levensstadium onbekend is een onhandig iets. Heb net enkele luizensoorten ingevoerd, waar alle stadia (100) door elkaar lopen. Dat valt niet te benoemen. Dus maak ik er maar onbekend van (maar dat is het niet, beter is 'verschillende stadia'). Bij spinnen gebruik ik het ook wel omdat de overgang nimf imago vaak lastig is. Voor de meeste insectensoorten kun je de term inderdaad weglaten.
Misschien volgorde veranderen en onbekend onderaan zetten?

Rob Koelman

Citaat van: Rien Ondersteijn op juni 04, 2019, 20:18:25 PM
Als neutraal lezer bemerk ik hier behoorlijk spanning.
Als Hisko niet [genoeg]zou luisteren naar de vrijwilligers dan hoop ik dat hij bij zichzelf te rade gaat.
Ik heb t gevoel dat hij daar zijn best voor doet en geconfronteerd wordt met gigantische ingrepen.
Maar nogmaals : ik kán en wil niet oordelen, maar hoop wel dat deze site niet ten gronde gaat aan onderlinge meningsverschillen....
Soms moet men voorbij t eigen ego gaan staan.
Ikzelf zie jammer genoeg weinig voordelen aan de nieuwe site, maar ben dan ook nauwelijks gebruiker van al die allernieuwste snufjes.
Heb Hisko voorheen meerdere malen gecomplimenteerd met de 'oude' site.

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob

hiskodevries

Mijn reacties zijn inderdaad te scherp. Maar is het niet zo dat opvoeden beter werkt dan bij elke waarneming een melding geven ?
ik zou daar knettergek van worden als ik via de site zelf zou invoeren.
Als iemand een oplossing bedenkt die zowel in de apps als via de site werkt ben ik voor, maar die heb ik nog niet gehoord.
je hebt feitelijk de keuze tussen drie oplossingen:
1. de waarnemer opvoeden
2. een melding geven
3. kleed onbekend verwijderen.
Aan alle drie kleven nadelen
1. kost veel tijd
2. daar wordt je als waarnemer knettergek van
3. dan krijg je meer foute waarnemingen. Stel je maakt imago default, dan zijn de rups waarnemingen echt fout. Bij kleed onbekend is de waarneming niet fout, maar kan beter.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rayan Majoor

#1118
Grootste probleem met aanleren is denk ik nog dat je het op gegeven moment de meeste vaste insectenwaarnemers het wel hebt aangeleerd (maar er is altijd wel een enkeling die niets doet met suggesties of vragen voor aanpassingen bij de waarneming, dus dat zal hiermee ook wel gebeuren), maar dat je dan nog nieuwe waarnemers hebt of mensen die over het algemeen niet zo veel insectenwaarnemingen doen en die het dan alsnog niet doen. Scheelt natuurlijk een hele hoop waarnemingen, maar het zal dan alsnog een (klein) probleem blijven.
Ik ben wel voorstander van een melding geven, ook al is het alleen bij bepaalde dierengroepen als vlinders. In principe is het niet invoeren van stadium haast even 'nutteloos' als wanneer je geen locatie invoert (bij geen locatie kan het heel Nederland zijn, wat niet het geval is, en bij geen stadium kan het elk moment van het jaar zijn dat het stadium gezien is, wat ook niet het geval is) en als je geen locatie invoert krijg je daar ook een melding van.
Kleed onbekend verwijderen lijkt mij dan ook weer niet per se nodig. Het kan wel, maar dan moet het sowieso een verplicht veld worden (je kan niet geen stadium invoeren). Bovendien moeten er dan nog meer stadia toegevoegd worden die er nu niet (meer) zijn bij de vlinders, zoals vervellingshuidje.
Maar ja, wat er ook aan gedaan wordt en ondanks alle uiteenlopende reacties hier ben ik wel van mening dat er in ieder geval echt iets aan gedaan moet worden. Wel ben ik me er zeker van bewust dat er nog genoeg andere dingen gedaan moeten worden en dat er hard aan gewerkt wordt... maar zoals al op verschillende manieren duidelijk gemaakt is, is dit ook wel een belangrijk punt voor waarnemingen van een aantal groepen van insecten, met name vlinders en libellen (waarbij verschillende stadia gewoon makkelijk te herkennen zijn).
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

hiskodevries

Rayan, ook in jouw verhaal mis ik de oplossing.
Meten is weten. Hoe groot is het kleed 'onbekend' probleem
Bij nachtvlinders zitten 2.684.385 waarnemingen in de nl database, daarvan hebben 236.909 kleed 'onbekend'.
Dat is minder dan 10%.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rayan Majoor

#1120
Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 09:02:11 AM
Rayan, ook in jouw verhaal mis ik de oplossing.
Meten is weten. Hoe groot is het kleed 'onbekend' probleem
Bij nachtvlinders zitten 2.684.385 waarnemingen in de nl database, daarvan hebben 236.909 kleed 'onbekend'.
Dat is minder dan 10%.
Ik heb al ook al verschillende mogelijke oplossingen aangedragen of over meegedacht. Er zijn maar weinig dingen op deze planeet waar 'de' oplossing voor bestaat. Wel is het ook handig te beseffen dat dit topic 'wensen voor waarneming.nl' heet, niet 'oplossingen voor problemen op waarneming.nl' waarbij je alleen met goede oplossingen moet komen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen als jij maar alles op moeten lossen, maar er zijn al verschillende mogelijke oplossingen aangedragen dus dat is ook niet het geval :angel:
En het klopt dat maar een kleine 10% van de nachtvlinderwaarnemingen geen stadium heeft. Wel heb ik, en waarschijnlijk andere validatoren met mij, al veel tijd (ook op het oude waarneming.nl) besteed aan opmerkingen plaatsen over het toevoegen van een stadium. Anders zouden we waarschijnlijk wel ruim boven de 10% zitten. En nog steeds blijft het wel een enorme klus om 236.909 waarnemingen aan te passen of er een opmerking bij te plaatsen... :rolleye:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Citaat van: Marleen op juni 05, 2019, 09:02:51 AM
Citaat van: Rayan Majoor op juni 05, 2019, 08:51:00 AMIn principe is het niet invoeren van stadium haast even 'nutteloos' als wanneer je geen locatie invoert (bij geen locatie kan het heel Nederland zijn, wat niet het geval is, en bij geen stadium kan het elk moment van het jaar zijn dat het stadium gezien is, wat ook niet het geval is) en als je geen locatie invoert krijg je daar ook een melding van.
Dit is geen juiste vergelijking, want voor locatie is geen diepgaande biologische kennis nodig en dat verwacht je met stadium eigenlijk wel van mensen.  Het stadium niet invullen is niet nutteloos, want je meld dan alsnog "die soort komt daar voor". Dat het bijdraagt aan heel veel andere dingen als je het wel invult, is goed en fijn en mooi meegenomen.
Als je een waarneming zonder locatie maar met stadium hebt, mis je de informatie van de locatie, als je een waarneming hebt zonder stadium maar met locatie mis je de informatie over wanneer welke soort in welk stadium voorkomt. Allebei in het begrijpen van hoe soorten en populaties zich ontwikkelen en andere zaken belangrijk voor natuurbeheer even belangrijk.
En inderdaad heb je voor het bepalen van het stadium net iets meer kennis nodig dan voor het bepalen van de locatie, maar ik noem het verschil tussen rups of vlinder bepalen geen diepgaande biologische kennis. Anders zou rupsjes nooitgenoeg wetenschappelijk literatuur zijn (zou wel gaaf zijn als ik dat soort literatuur voor m'n tentamens zou moeten leren ;D)

Citaat van: Marleen op juni 05, 2019, 09:02:51 AM
Citaat van: Rayan Majoor op juni 05, 2019, 08:51:00 AMKleed onbekend verwijderen lijkt mij dan ook weer niet per se nodig. Het kan wel, maar dan moet het sowieso een verplicht veld worden (je kan niet geen stadium invoeren). Bovendien moeten er dan nog meer stadia toegevoegd worden die er nu niet (meer) zijn bij de vlinders, zoals vervellingshuidje.
Ik denk dat het zeer onverstandig is, en dat mensen dan maar gewoon wat invullen. Of - dat mensen afhanken omdat de laagdrempeligheid, dat je geen kennis nodig hebt, dan weg is.

Ik ben al bijna 10 jaar waarnemer en ik heb van de meeste soortgroepen echt totaal geen idee hoe ik mannetje, werkster enz kan herkennen. De kleden van vogels, noem maar op. Ik denk dat je het onmogelijke verwacht van waarnemers. Bij vlinders kan het misschien, maar dat is het enige. En je verwacht dan ook van validatoren dat ze daar op gaan letten en het controleren. Dat doen veel validatoren volgens mij ook niet.

Groetjes, Marleen
Het kan zijn dat mensen dan gewoon wat gaan invullen, maar toch is dan de hele groep met mensen die wel weten met welk stadium ze te maken hebben en gewoon er niet aan denken die in te vullen (afgaande op hoe vaak ik de reactie krijg dat ze het vergeten waren wanneer ik mensen erop wijs zijn dat er een heleboel) wel opgelost.
In het geval van vogels is het ook wel anders. Daar heb je, naast verschillende zaken als 'adult zomerkleed' en 'adult winterkleed' ook gewoon de optie 'adult'. En ik begrijp dat mensen met weinig ervaring niet altijd elk stadium weten te herkennen, maar bij de meeste waarnemingen die ik invoer kijk ik sowieso even op de soortpagina naar foto's en geschreven info over verschillende stadia en verschil mannetje/vrouwtje. Zeker mannetje/vrouwtje is geen noodzakelijk informatie, maar met een kort kijkje op de soortpagina heb je vaak al binnen een paar seconden gevonden met welk stadium je te maken hebt. Zeker aangezien je met de beeldherkenning minder tijd kwijt bent aan zoeken van de soortnaam, vind ik die paar seconden nog best te doen. En anders vullen ze inderdaad zomaar wat in een krijgen ze het van een validator te horen, maar dat zullen de validatoren dan niet zoveel meer hoeven doen als nu.
En in ieder geval bij de nachtvlinderwaarnemingen weet ik dat zo goed als alle validatoren echt wel goed op het stadium letten. Dat is niet per se een geval van verwachten, maar van ervaring. Anders zou ook nu niet nog het grootste deel van de recent ingevoerde ongevalideerde waarnemingen zonder stadium zijn.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Gerrian

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 09:02:11 AM
Rayan, ook in jouw verhaal mis ik de oplossing.
Meten is weten. Hoe groot is het kleed 'onbekend' probleem
Bij nachtvlinders zitten 2.684.385 waarnemingen in de nl database, daarvan hebben 236.909 kleed 'onbekend'.
Dat is minder dan 10%.
De oplossing (die ik al bij diverse gelegenheden heb aangedragen): bij insecten met een volledige gedaante verwisseling stadium 'imago' als standaard. Dat zijn dus onder andere de vlinders en de kevers, dus minstens twee validatoren blij.
Ik schat dat ik bij het valideren bij ongeveer de helft van de waarnemingen het stadium aanpas; dat is best veel werk, dus een groot probleem. Ik zit al na te denken over een standaard commentaar in de trant van 'doe je het de volgende keer zelf direct goed?' (maar dan natuurlijk iets netter geformuleerd).
Een deeloplossing van het probleem zou trouwens zijn dat het stadium prominenter in beeld zou zijn bij het invoeren. Steeds meer waarnemers vullen ook het stadium larve of pop niet meer in, terwijl het in het oude waarneming een uitzondering was als waarnemers dat verzuimden.

Het aantal ingevoerde waarnemingen is de laatste tijd enorm toegenomen. Op zich een mooie ontwikkeling, maar het betekent voor mij wel dat ik tegenwoordig vrijwel dagelijks een dikke 100 validaties doe. Dus als ik niet meer steeds al die stadia hoef aan te passen scheelt me dat een heleboel tijd.

thijsdegraaf

#1123
Ik vind de indeling rommelig. Als je bij ei begint, neem ik aan, dat mensen dat minder snel zullen laten staan dan onbekend. Maak voor alle insecten een zelfde volgorde.

Voorstel voor vlinders (heb er mijn aan toegevoegd en imago vertaald):
Levensstadium (belangrijk voor onderzoek!)
ei
rups
mijn (gang)
pop
imago (volwassen)
Mij onbekend (navragen op forum s.v.p.)

Gekozen dus voor opbouw van ei naar volwassen, afwijkend snap ik niet zo.

Voor bladluizen (zal wel voor de hele groep gelden) is het nu deze volgorde. Geen idee wat de werkster daar bij moet.
onbekend
afwijkend
ei
imago
imago macropteer
gal
werkster
larve/nimf
larvenhuidje
imago brachypteer

Maak ervan:
ei
gal
larve/nimf
larvenhuidje
imago (volwassen)
imago macropteer (volwassen langvleugelig)
imago brachypteer (volwassen kortvleugelig)
groep met verschillende stadia
mij onbekend (navragen op forum s.v.p.)

Rayan Majoor

Toevoegingen erbij zijn inderdaad een goed idee.
Wat trouwens misschien verkeerd is opgevat: een melding over stadium toevoegen hoeft niet per se een verplicht vak te zijn. Denk aan bij het toevoegen heb foto's in de oude site, dan stond er duidelijk bij dat je bij vogels geen foto's van broedende foto's mocht plaatsen en bij amfibieën soms dat je geen foto's op de hand mocht (vanwege B. batrachochytrium). Op dezelfde manier zou je hier bij het invoerscherm zo'n melding kunnen zetten over stadium wanneer je bijvoorbeeld een vlinderwaarneming aanmaakt.
Wat trouwens ook al eerder was gezegd is dat er nu sneller waarnemingen ingevoerd worden en er daardoor minder naar andere invoeropties kijken. Vroeger selecteerde ik bij valideren 'zonder imago' en zat er af en toe wel een waarneming van een imago tussen omdat er geen stadium bij zat. Dit was niet extreem veel. Nu is van de nachtvlinderwaarnemingen (met foto) 30-50% van de waarnemingen zonder stadium. Ik denk dat dat percentage van minder dan 10% dus nog wel gaat stijgen...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

hiskodevries

nee het percentage is in 2019 lager geworden
select count(*) from waarneming where ind_diergroep=8 and datum>='2019-01-01' -> 103.556

select count(*) from waarneming where ind_diergroep=8 and kleed='onbekend' datum>='2019-01-01'-> 7.363
foto`s buiten beschouwing gelaten.

ik vermoed dat de foto`s zonder kleed langer blijven liggen (en terecht)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf

#1126
CiteerRayan, ook in jouw verhaal mis ik de oplossing.
Wat vond je van mijn voorstel/oplossing Hisko?


hiskodevries

Thijs, dan zal bij dagvlinders 60% van de waarnemingen op 'ei' komen welke dus echt fout zijn.
Bij dagvlinders wordt heel slecht het correcte stadium geselecteerd.
De  validatoren bij deze soortgroep vinden dat blijkbaar geen issue
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf

#1128
CiteerThijs, dan zal bij dagvlinders 60% van de waarnemingen op 'ei' komen welke dus echt fout zijn.
Nee dat denk ik niet Hisko. Onbekend zullen ze niet als fout zien ei wel. Staat een beetje stom als al je vlinders als ei genoteerd staan. Als je een vaste indeling hebt, zullen mensen ook meer gemotiveerd zijn om er aandacht aan te schenken.

Heb nog even bij kevers gekeken (Gerrian klaagde daar over). Volgens mij komen bij één soort verschillende vleugellengtes niet (vaak) voor. Laat staan, dat men het zo snapt en ze staan ook nog verspreid tussen andere vormen. Wat doet een koningin bij kevers? Niet erg uitnodigend om in te vullen zo:
onbekend
ei
imago
imago macropteer
gal
imago micropteer
koningin
larve nimf
mijn
pop
imago brachypteer
larvenhuidje

Als je dit ziet, denkt een beginnende waarnemer toch van laat maar zitten, laat maar op onbekend. Het probleem zit niet alleen bij (nacht)vlinders. Wel de soort natuurlijk, die bij nacht vlinderen het meest massaal wordt ingevoerd.

Dit lijkt me uitnodigender (ken ook weinig kevers die gallen maken, maar dat zal aan mij liggen)
ei
gal
mijn
larve/nimf
larvenhuidje
pop
imago (volwassen)
mij onbekend (navragen op forum s.v.p.)

Douwe van der Ploeg

Hier alleen wensen en dit wordt weer een discussie, dus ik ben verder gegaan in het praatsessie-topic. Tot daar!
Douwe van der Ploeg

frankaroos

Nieuwe site. "Vraag hulp via het forum" -> mooie feature, beter dan bij oude site voor mijn gevoel.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 15:31:06 PM
Wat is de wens Frank en Marleen ?
Het is geen wens, maar ik kon het topic "Complimenten nieuwe site" niet vinden haha. Misschien niet zo verstandig van mij om het te melden. Duizend maal excuus  :blink:

hiskodevries

Citaat van: FrankR op juni 05, 2019, 16:31:11 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 15:31:06 PM
Wat is de wens Frank en Marleen ?
Het is geen wens, maar ik kon het topic "Complimenten nieuwe site" niet vinden haha. Misschien niet zo verstandig van mij om het te melden. Duizend maal excuus  :blink:
nee, dat onderwerp kennen we niet. Zelfs als mensen een email sturen met complimenten komen die in de spambox terecht (echt gebeurt vorige week)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 16:34:06 PM
Citaat van: FrankR op juni 05, 2019, 16:31:11 PM
Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2019, 15:31:06 PM
Wat is de wens Frank en Marleen ?
Het is geen wens, maar ik kon het topic "Complimenten nieuwe site" niet vinden haha. Misschien niet zo verstandig van mij om het te melden. Duizend maal excuus  :blink:
nee, dat onderwerp kennen we niet. Zelfs als mensen een email sturen met complimenten komen die in de spambox terecht (echt gebeurt vorige week)
Ennuh, de optie is goed te vinden onder de topknop "opties". Maar nu ga ik weer over de schreef. Schors me maar  :blink:

hiskodevries

geschorst voor 24 uur, complimenten. het moet niet gekker worden
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jacob Molenaar

Eerlijk gezegd volg ik dit allang niet meer, maar ik kwam er net achter dat embargo-waarnemingen niet zichtbaar zijn via de nieuwe site ondanks dat je een relatie met iemand hebt.
Kan dit weer toegevoegd worden?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankaroos

Citaat van: Jacob Molenaar op juni 06, 2019, 11:03:47 AM
Eerlijk gezegd volg ik dit allang niet meer, maar ik kwam er net achter dat embargo-waarnemingen niet zichtbaar zijn via de nieuwe site ondanks dat je een relatie met iemand hebt.
Kan dit weer toegevoegd worden?
+1

Ook al twee keer naar gevraagd, maar zonder response (in wensenlijst bijv.):

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443812.msg2321186#msg2321186

frankaroos

Ik doe dit maar onder wensen. Nieuwe site.

Als ik ben ingelogd op de nieuwe site, en ik doe een rechter muisklik op mijn accountnaam dan krijg ik als keuze:
Profiel, waarnemingen, foto's, levenslijst, tellingen etc,

Maar de tabbladen wanneer ik ben ingelogd zijn:
Profiel, waarnemingen, foto's , geluiden, levenslijst, tellingen etc.

Belangrijk design paradigma is: consequentie (Rutger Barendse had het elders zeer terecht over het consequent gebruik van terminologie).

Dus: 1) we halen in het afrol menu onder de accountnaam weg: waarnemingen, foto's, levenslijst, tellingen, omdat als je ingelogd bent deze in de tabbladen al worden getoond.
Of 2) we voegen "geluiden" toe in het afrolmenu onder de accountnaam.

Ad 1) is een wens
Ad 2) is een eis


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0