Rien, volgens mij heb je het geval van Rutger niet goed gelezen, hij wil een oude waarneming niet preciezer wijzigen, integendeel.
Mijn idee is dat je beter een waarneming kan hebben die minder precies is maar wel meer natuurgetrouw, dan een waarneming die preciezer is, maar niet correct...
Bovendien lijkt me dat meer waarnemingen die niet zo precies zijn altijd beter is dan geen waarnemingen...
Aansluitend op de vraag van Rien, zou ik het ook prettig vinden om meer invloed te hebben op de precisie...
Mijn voorstel zou zijn om een goed voorbeeld van de concurrent (inaturalis) te gebruiken... (zie bijgevoegde afbeelding)
Hierbij is het mogelijk om een punt op de kaart te prikken en vervolgens de rand van de cirkel aan te passen voor de precisie... (dit kan met de huidige database, want vereist alleen een punt en een precisie).
@Rien, je kunt de precisie enigszins sturen door het kaartje uit te zoomen en dan de pijl te prikken (aangezien de precisie op dit moment gebaseerd is op de zoomfactor van het kaartje). Zoom je meer in, is de precisie groter, zoom je minder in, is de precisie kleiner.